مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در ستاد کرونا، مراسم شب‌های قدر در سراسر استان در فضای باز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل اظهارداشت: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در ستاد کرونا، مراسم شب‌های قدر در سراسر استان در فضای باز برگزار می‌شود، لذا برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز  برگزار خواهد شد و هیئات نیز با مراجعه به ادارات تبلیغات شهرستان‌ها می‌توانند حیاط مدارس ، پارک‌ها و حیاط ورزشگاه‌ها را در اختیار بگیرند.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: انتظار می رود شهرداری‌ها ، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان همکاری لازم را در این خصوص با سازمان تبلیغات انجام دهند و مراسم به مدت دو ساعت در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در لیالی قدر نیز نماز مغرب و عشا در فضای باز برگزار می‌شود، همچنین با توجه به ساعت مناجات در شب‌های قدر، ممنوعیت تردد در شب‌های قدر نیز برداشته شد.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: جهت نظارت بر رعایت پروتکل ها از سوی مساجد و هیئات، بازرسین به طور مرتب بازرسی‌های لازم را انجام و تذکرات را ارائه می‌دهند که البته در این حیث میزان متخلفین مساجد در استان آمار بالایی ندارد و پیش بینی می‌شود در ایام پیش رو نیز بیشترین رعایت از سوی مساجد صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان ادامه داد: در این ایام با همکاری صدا و سیمای استان مرکزی 30 برنامه "شهد رمضان" با حضور 120 حافظ و قاری جوان قرآن استان تولید و در حال پخش است ، همچنین راه اندازی " درس تفسیر و اخلاق" ویژه اساتید هیئت علمی، پرسنل ادارت و حوزه‌های علمیه، برنامه تلاوت ویژه دانش آموزان با حضور 6 هزار نوجوان شرکت کننده در شبکه شاد از برنامه‌های این ایام بوده است.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: در پویش‌ " محله همدل" بچه‌های هر محله با ثبت نام در سامانه برنامه، مشکلات فرهنگی- اجتماعی محله را ثبت می‌کنند تا در نهایت بعد از ماه رمضان امام جماعت مسجد با نماینده سازمان تبلیغات و افراد منتقد برنامه‌ریزی لازم در خصوص رفع مشکلات محلات را انجام می ‌دهند.

وی به ساخت انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی نیز  اشاره کرد و گفت : در آینده این اقدام برای باقی مفاخر نیز انجام خواهد شد.