مهدی خان آبادی از آموزش ۵۷ قرآن آموز در خانه قرآنی امام هادی اراک خبر داد و گفت: در این خانه قرآنی علاوه بر آموزش قرآن،«نقاشی، خطاطی، مداحی و زبان انگلیسی» آموزش داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مهدی خان آبادی مدیرخانه قرآن و عترت امام هادی(علیه السلام) شهرستان اراک در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، اظهارداشت: باهدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و افزایش سواد قرآنی این خانه ی قرآنی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به به ظرفیت بالای خانه های قرآن و عترت در زمینه ی کاربردی کردن آیات و روایات قرآنی در سبک زندگی مردم، افزود: اگر آموزهای دینی و قرآنی از کودکی آموزش داده شود در وجود کودک نهفته می‌شود و تاثیر گذاری آن دوچندان میشود.

مدیر خانه قرآن و عترت امام هادی اراک ادامه داد: در این خانه قرآنی، علاوه برآموزش روخوانی،روانخوانی،تجوید،حفظ و صوت و لحن قرآن کریم، آموزش های نقاشی،خطاطی،چرتکه،مداحی و زبان انگلیسی به علاقه مندان ارائه میشود.

وی عنوان کرد: آموزش مهارت های اساسی زندگی و آشنایی با سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده ی رهبر معظم انقلاب مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است که در این زمینه از اساتید مجرب استفاده میشود.

مهدی خان آبادی با اشاره به اینکه ۶۰نفر قرآن آموز به صورت حضوری و ۷۰نفر هم به صورت برخط در فضای مجازی کلاس آموزشی حفظ و رو خوانی و روانخونی را سپری می‌کنند، تصریح کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۲۰میلیون حافظ قرآن کریم، حفظ نیم جزء تا ۳ جزء قرآن کریم از ابتدای سال جاری آغاز شده است که هدف گذاری ما لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است.

مدیرخانه قرآن و عترت امام هادی اراک خاطرنشان کرد:در پایان هردوره ی آموزشی به فراگیران مدرک معتبر از طریق اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اعطا میشود که افراد ساماندهی میشوند و در دوره های تربیت معلم قرانی برای دوره های پیش دبستانی و مهدهای کودک از این افراد استفاده میشود.

گفتنی است در استان مرکزی ۲۴ خانه ی قرآن شهری و ۱۲۰خانه ی قرآنی روستانی فعالیت میکنند.