نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب احیاگری است چراکه ایشان برای احیای دین خدا قیام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آئین تجلیل از هیئت‌های حسینی در اراک، اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتب احیاگری است.

وی ادامه داد: از روز شهادت امام حسین (ع) تا قیام امام زمان (عج) نقش احیاگری در دین خدا مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در زیارت عاشورا آمده است «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» و از این بهتر و برتر در عالم دنیا نیست.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امسال هیئت‌های عزاداری این میدان جهاد بزرگ و اجتهاد، ایثار و فداکاری، امر به معروف و نهی از منکر، میدان خدمت به عاشورا، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و امام سجاد را احیا کردند.

وی گفت: اگر مکتب امام حسین (ع)، عاشورا و کربلا نبود معلوم نبود چه از اسلام باقی می‌ماند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان مرکزی این انقلاب ریشه در کربلا و دانشگاه امام صادق (ع) دارد. شهادت و مجاهدت در معنای عام از امام حسین (ع) و علم، فقاهت و معرفت را از امام صادق (ع) کسب کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: امروز مداحان، مرثیه خوانان، پاسداران، ارتشی‌ها، بسیجی‌ها، جهاد گران، روحانیون و… در اردوگاه امام حسین (ع) هستند.

وی افزود: اردوگاه امام حسین (ع) اردوگاه عشق، معرفت، ایمان و فضیلت است و مداحان و مدیحه سرایان باید قدر خود را در این مسیر بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید آگاهینه، حکیمانه و خردمندانه با اقتدار و عزت مراسم عزاداری امام حسین (ع) راه و اهداف ایشان را ادامه دهیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تهدیدات اسرائیلی‌ها در چند روز اخیر در منطقه به‌ویژه علیه سید حسن نصر الله اظهار کرد: با چنین تهدیدات خیانت انگیزی از طرف دشمنان سیه روی همانند ترامپ، نتانیاهو، آل سعود و آل خلیفه ملعون و داعش مواجهیم اما ملت ایران در مقابل آنها راه امام راحل، رهبری، شهید سلیمانی‌ها، شهید حججی ها، مجاهدان راه خدا، شهدای اسلام و کربلا را ادامه می‌دهد و به آن افتخار می‌کند.