حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اپلیکیشن همدم یک سامانه بسیارقوی در جهت مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره همسریابی است.



                                              

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به مناسبت هفته ازدواج در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل اظهار کرد: در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی، جامعه امروز نیازمند توجه ویژه به بحث خانواده است. تمدن اسلامی با موضوع خانواده که در قرآن از آن به‌عنوان بیت یاد می‌شود در طول تاریخ با این میراث خاصی که خداوند بر روی آن تاکید داشته است، بحث تعالی جامعه را پیش برده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اپلیکیشن "همدم" گفت: این اپلیکیشن کاری از مؤسسه تبیان سازمان تبلیغات کشور است که در عرصه مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره همسریابی یک سامانه بسیار قوی است که در این سامانه مشاوران متعهد و متخصص در این اپلیکیشن به کاربران مشاوره ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی بیان کرد: اپلیکیشن همدم به نحوی طراحی شده است که پس از تست‌های روانشناسی و تشکیل پرونده توسط کاربر، خانواده‌ها در جریان قرار می‌گیرند و در یک فرآیندی با هماهنگی خانواده بحث ازدواج پیگیری می‌شود، در ضمن سایت همسریابی سایت تبیان فعال است و در قالب آن سه هزار و ۷۰۰ ازدواج از سال‌های گذشته رقم خورده است که بنا به گفته رییس مؤسسه تبیان حتی یک مورد طلاق از این سه هزار و ۷۰۰ ازدواج گزارش نشده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شورای نهادهای حوزوی استان مرکزی توجه ویژه به بحث خانواده است، بنابراین در سال ۱۴۰۰ بحث‌های مرتبط با تحکیم خانواده و استحکام خانواده در دستور کار شورای حوزوی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: این شورا متشکل از مرکز مدیریت خواهران و برادران و مرکز خدمات حوزه‌ها و اداره تبلیغات استان مرکزی است و برنامه‌های کارگاه‌های خانواده برای طلاب، دانشجویان و عموم مردم استان طراحی شده است که با موضوع مساجد در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

گفتنی است در راستای همگرایی نهادهای حوزوی استان مرکزی در تحکیم بنیان خانواده طی مراسمی از ۴۶ زوج طلبه تجلیل شد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان دوره آموزشی ویژه این زوج‌ها آغاز شد.