جوان اراکی برای چهارمین سال متوالی رتبه نخست آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن را کسب کرد.



                                           

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مسعود اکبری از چهره های نخبه قرآنی کشور در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل گفت: برای چهارمین سال متوالی رتبه نخست آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن را کسب کرده است.

او با اشاره به اینکه فارغ التحصیل مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی است اضافه کرد: دارای مدرک دکترای تخصصی حفظ قرآن کریم است که در تمام آزمون های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش با امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰ ممتاز شده و در آزمون معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای چهارمین سال متوالی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

این چهره ی قرآنی در ادامه گفت: جزو معدود دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم کشور در مقطع دکتری است که هم اکنون وارد پروژه تحقیقاتی، قرآن کریم در "آیینه ادبیات" شده است.

اکبری تصریح کرد: خودباوری با غرور سنخیتی ندارد و دو مقوله کاملاً جدا از هم هستند و قطعاً داشتن خودباوری به پیشرفت انسان در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند، اما توصیه‌ام به نوجوانان این است که بدون مربی قدم در راه حفظ قرآن نگذارند و برای یادگیری بهتر، از اساتید این رشته بهره‌مند شوند.

این چهره ی قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم مطالبه رهبرمعظم انقلاب است و همه ما در تحقق این امر مهم مکلف به اجرا و ارایه طرح هستیم و با تربیت ۴۰ حافظ کل قرآن در استان و سایر استان‌ها، دین خود را تا حدی ادا کرده‌ام و تبعیت از فرمایش ایشان را تا زنده‌ام گوش به فرمان هستم.