حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: سه ضلع مثلث راهبردی تبلیغات اسلامی استان‌مرکزی در سال ۱۴۰۰ تحکیم کانون خانواده، انقلاب اسلامی و فضای‌مجازی است.



به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان‌مرکزی حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان‌مرکزی در گفتگو با روابط‌عمومی این اداره‌کل گفت: ۳۵ عنوان برنامه با سه موضوع اولویت‌دار برای سازمان تبلیغات اسلامی مطرح هست که برای اجرای دقیق این اولویت‌ها برنامه‌ریزی کامل انجام شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان‌مرکزی تصریح کرد: مورد اول موضوع بسیار مهم تحکیم‌خانواده است که برای ارتقاء سلامت‌روان خانواده‌ها و تحکیم کانون خانواده در شهر اراک ۱۴ مسجد و در کل استان ۳۰ مسجد در نظر گرفته شده‌ است که طرح کانون تحکیم خانواده در آنها اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی با اشاره به اینکه در تحکیم کانون خانواده ۳ دوره طراحی شده است اضافه کرد: این کارگاه‌ها با موضوع شیوه‌های همسرداری، فرزندداری و مدیریت فردی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات استان‌مرکزی عنوان کرد: رویکرد بعدی که مد‌نظر است پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی که خانواده با آنها درگیر است.
در موضوعاتی مثل طلاق و اعتیاد، تربیت مبلغین تخصصی در دستور کار قرار دارد. سال گذشته طی سه دوره، ۲۰ مشاور خواهر در این موضوعات دوره دیده‌اند و امسال به جمع مبلغین اضافه خواهند شد.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه دومین اولویت در فعالیت‌های سازمان تبلیغات‌اسلامی، انقلاب‌اسلامی است، گفت: در این زمینه ۲ پروژه در جریان است، یکی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است که در دست تدوین است و دوم پروژه تاریخ شفاهی شازند است که کانون فرهنگی تبلیغی یاد عهده‌دار آن است.

مدیرکل تبلیبغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت موثر در فضای‌مجازی اضافه کرد: در فضای‌مجازی با رویکرد کلان کادر سازی، یعنی تربیت نیروی‌انقلابی پویا و خلاق برای برداشتن بار فرهنگی نظام و تشیع، همچنین شبکه سازی به این معنا که فعالین فرهنگی در قامت یک شبکه سرمایه انسانی داشته باشیم و به صورت جزیره‌ای فعالیت نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌مرکزی جریان‌سازی و گفتمان سازی را بخش دیگری از رویکردهای کلان این مجموعه دانست‌ و خاطرنشان کرد: جریان سازی یعنی در فضای شبکه باید بتوانیم با استفاده از فرهیختگان، جریان‌سازی کنیم و گفتمان‌سازی به این معنا که شعار ما در سال ۱۴۰۰ گفتمان‌سازی است.