به  گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي،حجت الاسلام قرباني رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه  در آستانه هفته عفاف و حجاب در گفتگوي گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه و تکریم مقام زن و نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی به‌شمار می‌آید.

وي افزود: این نماد و نشانه ازجمله ارزش‌های والایی است که درون خود ده‌ها ارزش دیگر را به‌همراه دارد و شکسته‌شدن آن به شکسته‌شدن بسیاری از ارزش‌های دیگر می‌انجامد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي تصريح كرد:همان‌گونه که در جنگ‌های نظامی، هرکدام از دو نیروی متخاصم در گام نخست تلاش می‌کند نماد و پرچم و نشانه اقتدار و ایستادگی طرف مقابل را نابود کند و آنگاه به تصرف مواضع او می‌پردازد، در جنگ فرهنگی نیز داستان از همین قرار است. اکنون در جنگ فرهنگی غرب و استکبار جهانی علیه ارزش‌ها، سنت‌ها و فرهنگ اسلامی و ملی ما، آنچه بیش از هر چیز به وضوع قابل رویت است، هجمه همه‌جانبه و بی‌امان به حجاب و عفاف به‌عنوان نماد و نشانه و پرچم اسلامیت، کرامت و بلوغ عقلانی زنان و مردان ایران اسلامی است.

حجت الاسلام قرباني خاطر نشان كرد:درصورتی‌که دشمنان اسلام و انقلاب بتوانند این نماد زیبا و این پرچم برافراشته را بشکنند، به تبع آن پاکی، حرمت، کرامت، ارزش، وقار و متانت زن نیز لگدمال و به ابتذال کشیده خواهد شد.

حجت الاسلام قرباني در پايان اضافه كرد: حجاب و عفاف ضامن استقرار، استمرار و پویایی خانواده است. نهاد خانواده از ازدواج پدید می‌آید که پیامبر گرامی اسلام(ص) آن را محبوب‌ترین بنا نزد خداوند دانسته‌اند: «هیچ بنایی در اسلام نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج نیست» (مکارم‌الاخلاق، ص 196). بنای محبوب خانواده آنگاه پدید می‌آید و استوار می‌شود که زمینه‌ها و مقدمات لازم آن فراهم شود. بی‌گمان رعایت حجاب و عفاف در چارچوب احکام الهی که هم زنان و هم مردان را شامل می‌شود، موجب قرار گرفتن علایق، دوستی‌ها و عشق‌ بین دو جنس در مسیر صحیح و چارچوب مشروع و معقول می‌شود. از همین‌جاست که میل به ازدواج و تلاش برای بنای خانواده به سامان می‌رسد.