حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی جریان‌سازی فرهنگی را رویکرد مهم تبلیغات اسلامی دانست و گفت: توانمندسازی مبلغان و فعالان فرهنگی این استان اولویت نخست تبلیغات اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر‌ مهدی عباسی، در گفت‌و‌گو با روابط عمومی این اداره کل، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات تبلیغات اسلامی در سطح مناطق شهری و روستایی اظهارداشت: توانمندسازی مبلغان و فعالان فرهنگی اولویت نخست تبلیغات اسلامی است که از سال گذشته با طرح روحانیون مستقر در شهرها و روستاها آغاز کرده ایم و ۱۰۰ مبلغ در این طرح‌های توانمندسازی شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه به حوزه‌های تخصصی حوزوی و دانشگاهی ورود پیدا کردیم، تصریح کرد: رویکرد دوم تبلیغات اسلامی جریان‌سازی فرهنگی است و با توجه به اینکه این توانمندسازی منجر می‌شود خود افراد با هم به یک جریان فرهنگی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه تصریح کرد: سعی کردیم برنامه‌های نهادهای فرهنگی را تا جایی که امکان دارد به هم نزدیک کنیم و به برکت آن، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی نهادهای حوزوی، با قوت کار می‌کنند و طرح‌ها و برنامه‌ها کاملاً با یکدیگر هماهنگ است.

وی اذعان کرد: خوشبختانه با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به سند جامع تبلیغ دانشگاهیان در حوزه اساتید هیئت علمی، مدیران دانشگاه‌ها، اساتید معارف، فعالان فرهنگی دانشجویی و ائمه جماعت دانشگاه‌ها رسیدیم و امسال در ۵ حوزه کار مشترک داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابرازداشت: سند همکاری با حوزه علمیه خواهران را در ۳ حوزه تربیت منابع انسانی در بخش تولید محتوا و عرصه ترویج داریم که سند همکاری آن آماده شده است.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: امیدواریم امسال با توجه به مجموع این فعالیت ها سال رونق مساجد باشد و تمام تلاش ما این است که مساجد را سازماندهی کنیم و در این راستا بانک اطلاعاتی مساجد اراک را به طور کامل و استان را تا ۶۰ درصد تکمیل کرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی میکنیم یک همگرایی در مسجد به‌عنوان سنگر اسلام ایجاد کنیم و تبلیغ را با همان خدمات مردم‌پایه،در جهت ارتقاء وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان داشته باشیم.