به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي،حجت الاسلام قرباني رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه به مناسب حماسه بزرگ سوم خرداد با جناب سرهنگ روح افزا فرمانده ناحيه مقاومت بسيج  ديدار و گفتگو كردند:

در اين ديدار حجت الاسلام قرباني گفت: سوم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود؛ روزی که نصرت خداوند شامل حال دلیرمردانی شد که خداوند در دلهایشان جای داشت، همانها که فرمان رهبرشان را لبیک گفته و حین جهاد اکبر، جز تسبیح معبود نگفتند و جز برای خدا، نجنگیدند و خداوند نیز به راستی نصرت را برایشان رقم زد. آن دلیر مردان خداجو، حماسه‌ای خلق کردند که ماندگار شد و هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

وي افزود: آزادسازی خرمشهر، مهمترین هدف از اجرای عملیات بیت‌المقدس بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نیمه شب ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ آغاز شد و علاوه بر رهایی خرمشهر، بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی، نشان دادن برتری قدرت سیاسی‌- نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی به عراق و حامیان او در منطقه، انهدام نیروهای متجاوز در منطقه بین غرب کارون تا خط مرزی و ... را دنبال می‌کرد.

حجت الاسلام قرباني تصريح كرد: به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع خرمشهر، اولین رخدادهای بعد از فتح این شهر بود؛ انعکاس خبر این پیروزی بزرگ، ایران را به وجد آورد و غرق سرور و شادی کرد و ملت ایران نماز شکر به جای آوردند.