به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در دومین جلسه نشست با فعالان رسانه گفت: یکی از اهداف مهم این اداره کل در سال جاری و  همچنین سال 1400 ،آموزش و ارتقا سواد رسانه ای برای هیِئات مذهبی،مداحان،روحانیون مستقر و مبلغات و مسئولین موسسات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی مدتی از وقت ارزشمند خانواده ها و شهروندان به ویژه نسل جوان در فضای مجازی سپری می شود افزود: آگاهی و ارتقا سواد رسانه ای برای هر قشر هم ضرورت دارد و ارزشمنداست لذا باید آسیب ها و تهدیدات این فضاف برای مخاطبین تبیین شود.

حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی تصریح کرد: استارت رصد و پایش در فضای فرهنگی استان آغاز شده است و جلساتی با مسئولان استانی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته است ،جا دارد نخبگان و فرهیختگان استان که دغدغه توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی را دارند به ما دراین حوزه کمک کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولان خبرگزاری تسنیم ،مهر، فارس و ایکنا در نشست فعالان رسانه این اداره کل خاطرنشان کرد: می طلبد خبرگزاری های استان،نخبگان و اندیشمندان استان ما را در تهیه و تدوین منشور فضای مجازی یاری کنند تا از ایده ها و طرح های ارزشمندشان بهرمندی لازم را داشته باشیم. 

گفتنی است تهیه منشور جامع فضای مجازی،برگزاری دوره آموزشی برای جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی ،مرکز رصد و پایش فضای مجازی و رسانه،تولید محتوای دینی در فضای مجازی و طرح شبکه سازی رسانه ای  از جمله مصوبات مهم این نشست بود.