حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: کلیسای کاتولیک‌ نیز از توهین در امان نبوده است. بنابراین باید فضای گفت‌وگوی دینی برقرار شود تا سازمان‌های مختلف دینی به میدان آیند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص)، گفت: اولین بار نیست که این نشریه و دیگر نشریه‌های وابسته به اندیشه‌های صهیونیستی به باورهای دینی و ساحت مقدس پیامبر(ص) بی‌احترامی می‌کنند. مقام معظم رهبری نیز در پیامی تکلیف ملل مسلمان و چگونگی رفتار با این اقدام موهن را برای جوامع اسلامی و سایر ادیان بیان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) سناریو است، اظهار کرد: نشریه شارلی ‌ابدو از سال ۱۹۵۰ با مضمون و محوریت فکاهی فعالیت خود را در فرانسه آغاز کرد و در طول فعالیت خود در دو مقطع زمانی به دلیل توهین به فضای ملی از سوی دولت فرانسه تعطیل شد. توهین به کلیسای کاتولیک نیز در سابقه تاریخی این نشریه به چشم می‌خورد. خط خبری نشریه شارلی ابدو تابع فضای خبری سکولارها و لیبرال‌هاست که علیه مذهب و دین سناریوهایی را با جدیت پیگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی به مواجه بودن مسلمانان و دیگر ادیان با سناریونویسان و دست‌اندرکاران توهین به بزرگان ادیان الهی در مقاطع مختلف زمانی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با توهین این نشریه باید به افکار عمومی در غرب و بازخورد آن در جهان اسلام توجه کرد. این سناریوها با خباثت و دقت بسیار نوشته می‌شود. اگر تاریخ غرب و نشریه‌های ضد دینی را از سال ۲۰۱۴ تاکنون مرور کنید، متوجه توهین‌های مکرر به پیامبر اسلام(ص) می‌شوید. آنان قصد دارند فضایی ایجاد کنند که به واسطه آن بتوانند اهداف و مقاصد شوم خود را دنبال و از افکار عمومی بهره‌برداری کنند. رفتار دوگانه‌ سیاستمداران اروپایی به‌ویژه فرانسوی‌ها بسیار خاص است. انکار هولوکاست جرم محسوب می‌شود و فرد را راهی زندان می‌کند. به واسطه انکار هولوکاست اندیشمندان سوییسی، آلمانی و فرانسوی طعم تلخ زندان را چشیدند، اما امروز توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) آزادی بیان تلقی شده و محکومیتی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضرورت توجه به افکار عمومی جامعه غربی را یادآور شد و اضافه کرد: اشاره شد که کلیسای کاتولیک نیز از فضای توهین و تحقیر نشریه شارلی‌ابدو در امان نبوده است. به نظر می‌رسد باید فضای گفت‌وگوی دینی برقرار شود تا سازمان‌های ادیان جهانی به میدان آیند. توهین به شخصیت پیامبر اسلام توهین به همه انسانهاست، زیرا ایشان متعلق به تمام بشریت است و سازمان‌های بین‌المللی نقش بسیار مهمی را برعهده دارند. آنان نباید در برابر این‌گونه اقدامات ساکت بنشینند، زیرا سکوت آنان هیچ توجیهی ندارد.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی با تأکید بر اینکه بازخوردهای بسیار جدی و کارشناسانه جهان اسلام باید به سناریونویسان توهین به مقدسات دینی اعلام شود، اظهار کرد: صرف محکوم کردن دولت‌های اسلامی کافی نیست، بلکه این اقدام طبق منویات رهبری گناهی نابخشودنی است و مسلمانانان باید اقدامات رسانه‌ای، محکوم کردن و ایجابی را پیگیری کنند تا شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

وی در پایان به فعالیت جوانان خوش‌فکر دینی در فضای مجازی به منظور محکوم کردن این اقدام موهن و دفاع از ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: استمرار این فعالیت‌ها در فضای مجازی فرصت هرگونه بی‌احترامی به ادیان دینی را سلب خواهد کرد و موج پیام‌ها در فضای مجازی نشان از انزجار مردم آزادی‌خواه دارد.