به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جلسه هم اندیشی و هماهنگی نهادهای مختلف استانی با موضوع "مهرواره محله همدل"  که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهارداشت: با تعامل و هم گرایی و هم افزایی جمعی،ضریب تاثیرگذاری طرح مهرواره همدل قطعا در سطح استان دوچندان خواهد شد.

وی تقویت محله با محوریت مسجد را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: در این طرح تلاش می‌شود با تثبیت جایگاه امام محله به‌عنوان محور حرکت،از حضور مردم برای حل مسائل پیرامون محله کمک گرفته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مرکزی تصریح کرد: با جمع آوری داده های مردم پایه و تحلیل این داده ها، در صدد رفع مشکلات و آسیب های محله تلاش خواهیم بود، تا از ظرفیت بالای مساجد محله ها به‌عنوان یک پایگاه اجتماعی تاثیرگذار به درستی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: فعالان فرهنگی و اجتماعی و جهادی محلات از طریق سامانه پیامکی 5000175 و مراجعه به سایت مهرواره به نشانی www.ham-del.ir برای ثبت مسائل و آموزش حل مشکلات محل اقدام کنند، ضمن اینکه از ظرفیت دستگاه ها، امام محله و افراد صاحب نفوذ در حل مسائل و مشکلات استفاده خواهد شد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت استان برای برگزاری مطلوب این طرح گفت: این مهرواره از طرح های تاثیر گذار در بحث فرهنگی و اجتماعی است وبا استفاده از ظرفیت مساجد میتوان معظلات اجتماعی را حل کرد.

اتابکی خاطرنشان کرد: با تقویت ظرفیت مساجد به‌عنوان پایگاه اجتماعی میتوان کارگروه اجتماعی استان هم در مساجد محله ها برگزار کرد. او همچنین از تامین جوایز طرح های برگزیده در این مهرواره خبر داد.

در این جلسه همچنین هریک از نمایندگان صداوسیما،حوزه هنری،نیروی انتظامی،حوزه علمیه و دانشگاه ضمن تاکید بر وحدت و همدلی در اجرای این طرح،از آمادگی کامل برای اجرای این مهرواره خبر دادند.

یادآور میشود: طرح سراسری «مهرواره محله همدل» در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و اختتامیه آن نیز در ایام عید قربان تا غدیر پیش‌بینی شده است و از گروه های برتر در سه مرحله با هدایایی تقدیر به عمل خواهد آمد.