حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: هیئت‌های مذهبی عامل هویت بخشی جامعه اسلامی هستند و بزرگ‌ترین سرمایه شیعه محسوب می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی در آئین تجلیل از هیئات حسینی اظهار کرد: امام راحل عامل عزت جهان اسلام بودند و با الهام از قیام عاشورا احیای دین را برای جامعه اسلامی رقم زدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار پرچمدار جبهه مقاومت بود و امروز بیداری جهان اسلام به برکت خون این شهید بزرگوار رقم خورده است.

حجت‌الاسلام دکتر عباسی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم امسال با وجود بیماری کرونا گفت: در فضای بیماری کرونا یک دوگانه سلامت و شریعت شکل گرفت و عده‌ای فکر می‌کردند که با برگزاری مراسم عزاداری در هیئت‌های عزاداری سلامت مردم به خطر می‌افتد اما هیئت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعهد خود سربلند بیرون آمدند.

وی بیان کرد: جلسات پیش از برگزاری مراسم عزاداری با هیئت‌های عزاداری، سرکشی و بازدید از هیئت‌ها دغدغه‌ای به منظور برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این حوزه بود که خداوند در این مسیر کمک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عامل موفقیت در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی اراک و کادر پزشکی، صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، ائمه جماعات، مدیران فرهنگی، هیئت‌های مذهبی و مردم عزیز و متدین استان مرکزی برشمرد.

حجت‌الاسلام دکتر عباسی بیان کرد: در یک نبرد و مصاف رقابت جدی با گروه‌ها، دولت‌ها و اقلیت‌های ضد شیعی مواجه هستیم و باید با پرچمداری از مضامین دینی در مقابل این اقلیت‌ها ایستادگی کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص برگزاری مراسم اربعین گفت: برای برگزاری مراسم اربعین در مکان‌های باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکلی مواجه نیستیم و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی در این راستا تصمیم‌های مربوطه را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسم روضه خوانی بعضی از هیئت‌های مذهبی در بیمارستان‌ها باید توجه داشت تدیّن کادر پزشکی یک نعمت است و متولیان حوزه تبلیغات به طور ویژه باید به این موضوع توجه کنند و هیئت‌ها نیز باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام دکتر عباسی از هیئت‌های مذهبی استان در خواست کرد با توجه به شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر جامعه و بیماری کرونا جمع آوری نذورات به سمت درمان هدایت شود.