به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی، حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی در آیین اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اراک، با اشاره به اینکه استان مرکزی در پرورش عالمان و چهره‌های قرآنی سرآمد است گفت: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که خود جهان بشریت را متحول کرد، در این استان متولد شدند و کربلایی کاظم ساروقی هم با بهره‌گیری از همین مکتب، معجزه قرآنی قرن شد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه تصریح کرد: فضای پیچیده بین المللی امروز نیازمند افرادی است که بتوانند جهان اسلام را به اهداف متعالی اهل‌بیت علیهم السلام برسانند که قطعاً حافظان قرآن کریم به عنوان پرچمدار این نهضت با محوریت قرآن، می توانند این مسیر را هموار کنند.

 حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌تواند ما را به فضای همگرایی و وحدت با اهل سنت برساند همین آیه های قرآن است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی در پایان گفت: فضای فرهنگی استان در اختیار افراد قرآنی قرار دارد و تقاضا دارم که تربیت منابع انسانی کارآمد قرآنی و مدیران راهبری قرآن کریم در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از آقایان مسعود اکبری و ابوذر کرمی که به ترتیب حائز درجه های ۱ و ۲ حفظ قرآن کریم و همچنین جمعی از حافظان قرآن کریم که به درجه های ۳ و ۴ و ۵ حفظ قرآن کریم نائل آمدند تقدیر و قدردانی شد.