حجت‌الاسلام عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با هدف تربیت مبلغان و آموزش های تخصصی و کاربردی، اولین مرکز تربیت مبلغ با حضور ۱۳۵طلبه خواهر در اراک آغاز به کار کرد.



                                                          

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در آیین افتتاح اولین مرکز تخصصی تربیت مبلغ "بیان" در اراک گفت: این مرکز در جهت تربیت مبلغان و با هدف آموزش تخصصی و کاربردی در حوزه های دین،فرهنگ و سیاست و با به کارگرفتن دقیق و به موقع ابزارهای تبلیغ، با حضور ۱۳۵ طلبه خواهر در اراک آغاز به کارکرد.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی تصریح کرد: باید فضای دوره های آموزشی که در سطح استان انجام می‌شود را به سمت تربیت تخصصی اساتید و مبلغان هدایت کرد و در نظر داریم که تا دو سال آینده مبلغان تخصصی در گرایش های مختلف را در سطح استان تربیت کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه گفت: این اقدام، یک نهال شجره طیبه است که امروزه با همکاری نهاد های مختلف استان این نهال کاشته شده است و در آینده قطعا ثمرات و برکات زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی استان با برگزاری اردوی آموزشی، توانمندسازی مبلغان را اولویت قرار داده است، اضافه کرد: اجرای این طرح با رویکرد توانمندسازی فعالان فرهنگی در سال ۱۴۰۰ با قوت ادامه خواهد داشت و با برنامه‌ریزی مدون و همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان، مرکز تخصصی تربیت مبلغ در اراک راه‌اندازی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضرورت ورود به حوزه خانواده و استحکام بنای این کانون را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: سال ۱۴۰۰ تمام مساجد، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی در خدمت اجرای این طرح هستند که از ظرفیت مبلغان دراین حوزه استفاده خواهیم کرد.