شیخ عبدالکریم پاز گفت: تحریم و مشکلات مدیریتی وجود دارد ولی انقلاب اسلامی یک گنج است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم پاز در جمع ائمه جماعات، فعالان قرآنی و فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: افتخاری است که در اراک حضور دارم همه فکر می‌کنند که شروع انقلاب از قم است ولی با یک نگاه عمیق‌تر اراک نقش مهمی در شروع انقلاب دارد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی افزود: امروز جهان درگیر بحران است و مردم نمی‌دانند چه باید بکنند و در گمراهی هستند اما شما گنجی دارد که شاید ارزش آن را ندانید؛ ما کسی را در شرق و غرب عالم به قوت و قدرت شما در مسیر نجات نمی‌شناسیم. تحریم و مشکلات مدیریتی وجود دارد ولی انقلاب اسلامی یک گنج است.

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین در خصوص وضعیت شیعیان در آرژانتین گفت: وضعیت مسیحیت در حدی است که سران کلیسا انتقاد شدیدی نسبت به وضعیت جهانی دارند ولی به زعم خودشان فقط در حد گفتن است و قدرت کافی ندارند.

شیخ عبدالکریم پاز بیان کرد: در سفری که آیت‌الله مصباح یزدی به آرژانتین داشت بعضی از مقامات کلیسا به وی ابراز کردند، شما دین را احیا کردید و امیدمان به شماست.

وی در مورد اقبال مردم امریکای لاتین به زبان فارسی تاکید کرد: زبان فارسی به‌عنوان زبان انقلاب اسلامی با سرعت در آمریکای لاتین و آرژانتین در حال گسترش است چرا که پیروان شیعیان می‌دانند که برای درک هر چه بهتر معارف اسلامی زبان عربی کافی نیست و باید به زبان فارسی تسلط داشته باشند.

شیخ عبدالکریم پاز در خصوص احترام به زنان در اسلام و غرب گفت: جهان غرب توجهی به حقوق بانوان ندارند و به آنها ظلم می‌کنند در صورتی که اسلام به زنان نگاه ویژه‌ای دارد و آن را تکریم می‌کند.

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین بیان کرد: شهید سلیمانی مظهر ولایتمداری، تقوا و مجاهدت است و شهادت این مرد بزرگ بازتاب بسیاری در آمریکای لاتین داشت و ضمن برگزاری آئین اولین سالروز شهادت ایشان یک کرسی در دانشگاه ونزوئلا به نام این شهید تأسیس شد.