به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات شهرستان اراک ، روز یکشنبه مورخ 1400/8/23 جلسه ماهانه امامان محله شهرستان اراک با رویکرد توانمند سازی امامان محله در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

 

 

در این جلسه که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی حجت الاسلام و المسلمین عباسی ، مسئول فرهنگی و راهیار تبلیغ استان و رئیس اداره تبلیغات شهرستان برگزار شد، تعداد 23 نفر از امامان محله حضور داشتند.

 

 

حجت الاسلام عباسی پس از استماع نظرات مدعوین جلسه ضمن اشاره به تهیه و تنظیم سند راهبردی مساجد و اعطای کمک های مادی و معنوی به امامان محله، در مورد فضای جریان های فرهنگی در جهان اسلام توضیحاتی بیان نمودند.

 

 

در ادامه جلسه حجت السلام رودبارانی مسئول ستاد اقامه نماز نقش نماز را در پیشبرد اخلاق و معنویت در جامعه ضروری دانستند و راهکارهای جذب جوانان به مسجد را بیان نمودند.

 

 

حجت الاسم محمدی راهیار تبلیغ استانی از دیگر میزبانان این جلسه بود که از تصمیم سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل و تعالی شبکه امامان محله و برگزاری جلسات ماهانه توسط امامان محله در جهت حل مسائل محلات و تعامل و همکاری بانهادهای حکومتی و تاسیس موسسات خیریه پیرامون مساجد خبر دادند.

 

 

حجت الاسلام طاهری معاون فرهنگی اداره کل نیز در ادامه جلسه ضمن ارائه سخنانی بیان کرد که لازمه کار فرهنگی فعال و مناسب در مسجد این است که همه ارکان فعال باشند و در راس نیروهای فعال مسجد یک روحانی علمی و توامند و دارای مقبولیت قرار بگیرد ، که در این زمینه سازمان برنامه هایی دارد مثل آموزش اصول مدیریت مسجد و توانمند سازی روحانیون.