به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛حجت الاسلام رسول ابوالقاسمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلیجان در تشریح این خبر افزود:جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد شهرستان دلیجان با دستور پشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعت مساجد در سالن جلسات فرمانداری با حضور اعضاء کمیته و روحانیون و ائمه جماعت مساجد برگزار شد.

ابوالقاسمی گفت:مسجد می تواند محلی برای نشست های فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی باشدو هر مسجد می تواند یک محله را اداره کند و با این رویکرد ما محله های مسجد محور را در این شهرستان راه اندازی کردیم که تا کنون  شهر دلیجان را به 18 محله تقسیم کرده ایم.

ایشان مسجد را نهاد عالی مدیریتی در اسلام عنوان کردند و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل روحانیون ،هیات های مذهبی  و معتمدین محلات می توانیم مسجد را محلی امن برای حضور افراد درگیر و مبتلا به اعتیاد درست کنیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد:در این جلسه بر لزوم همکاری روحانیون و هیئت امناء مساجد با انجمن معتادان گمنام تاکید شد و مقرر گردید در هر مسجد کمیته ای در خصوص شناسایی آسیب های اجتماعی موجود در محله تشکیل و در جهت رفع آسیب ها برنامه ریزی و اقدام گردد.