به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، محمد آسنجرانی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان فراهان با اعلام اين خبرافزود: بمناسبت هفته وحدت همایش علمی تربیتی ارکان مساجد شهرستان فراهان با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده معزز ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحدفراهان برگزار گردید. 

آسنجرانی اظهار داشت : در این همایش که نماینده شهرستانهای فراهان ،آشتیان وتفرش درمجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه وجماعات ، مسئولین ادارات ،هیئت امناء مساجد ، فعالین حوزه اقامه نماز ومسئولین تشکلهای دینی شهرستان فراهان  حضور داشتند آیت الله دری نجف آبادی نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته وحدت گفت: باید وحدت در بین مسلمانان و شیعه و سنی بیشتر شود تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه نگاه به مساجد باید یک نگاه فرهنگی باشد افزود: مساجد می‌توانند کانون حل مشکلات محله‌ها باشد و باید این کانون بیش از پیش حفظ شود.

وی افزود: فقاهت در دین یک موضوع خیلی مهم است که باید به صورت جدی به آن توجه شود تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را با اهمیت دادن به این موضوع حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مسائل خانواده و تربیت فرزندان هم اشاره کرد و گفت: برخی در فضا‌های مجازی و شبکه‌های انحرافی در تلاش برای ضربه زدن به خانواده هستند و نگاه به خانواده باید بنیادین باشد.

وی اظهارکرد: در استان مرکزی ۳۳ حوزه علیمه و ۳۳ نماز جمعه داریم که نیاز است در دیگر شهرستان‌ها که حوزه علمیه وجود ندارد برای ساخت حوزه تلاش شود

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در شهرستان فراهان نیاز است یک حوزه علمیه احداث کنیم اظهار کرد: انتظار میرود که برای امر با کمک همه دستگاه‌ها و البته با کمک مردم بتوانیم یک حوزه در منطقه فراهان احداث کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم از فعالان حوزه اقامه نماز شهرستان فراهان تجلیل بعمل آمد.