مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به تشریح فعالیت های تبلیغات اسلامی این استان پرداخت و گفت: ۳۵ نشست تخصصی تحلیل فضای بین‌الملل در زادگاه حضرت امام(ره) در سال ۹۹برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن شهید محلاتی این اداره کل برگزار شد، به تشریح فعالیت های انجام شده در سال جهش تولید پرداخت و اظهار کرد: رویکرد و برنامه‌های جدید اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی در سه حوزه ظرفیت‌سازی، تنظیم‌گری و تسهیل‌گر فرهنگی برنامه‌ریزی شده است؛ لذا در اجرای برنامه‌ها، هدف تصدی‌گری نیست بلکه ظرفیت‌سازی از اهم رسالت‌های این اداره کل است.

وی تعامل و هماهنگی در روابط فرهنگی به‌ویژه نهادهای فرهنگی-مردمی دومین رویکرد و رکن هویت‌ساز مهم دانست و ادامه داد: با تغییر رویکرد و تعریف ارکان جدید، برنامه تبلیغات اسلامی استان سیاست‌گذاری و ارائه خدمات اجتماعی نظیر قرارگاه حاج قاسم است.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به این نکته که استان در اجرای طرح حاج قاسم رتبه اول کشور را از آن خود کرده است، اضافه کرد: جمع‌آوری ۴میلیارد تومان در راستای اجرای طرح مواسات از جمله برنامه‌های انجام شده است و این مبلغ در قالب طرح کمک های مؤمنانه در اختیار خانواده‌‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

وی حضور ۱۲۰ جهادگر طلبه در شیفت‌های مختلف بیمارستان‌های تحت پوشش کرونا را نعمتی ارزشمند برای نظام دانست و افزود: با کمک و همت بسیاری از طلاب جهادی، هیچ فوتی ناشی از کرونا بدون غسل و رعایت آداب کفن و دفن به خاک سپرده نشد و روحانیون در اجرای این امر دقت لازم را داشتند.

این مقام مسئول از حمایت و صدور مجوز برای ۳۰ هیئت مذهبی استان با همکاری کمیته امداد به‌عنوان مرکز امور خیریه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، هیئات مذهبی استان در حوزه خدمات اجتماعی ورود جدی‌تر خواهند داشت. همچنین فاز دوم اولویت‌های سازمان، تدوین نظام مسائل استان است و برای رسیدن به اهداف رصد و پایش مسائل فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی استان برگزاری اردوی آموزشی توانمندسازی مبلغان را در اولویت خود قرار داده است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴دوره توانمندسازی با حضور ۱۱۰روحانی مستقر برگزار شده است و اجرای این طرح با رویکرد توانمندسازی فعالان فرهنگی در سال ۱۴۰۰ با قوت ادامه خواهد داشت. برنامه‌ریزی شده است که در سال آینده مرکز تخصصی تربیت مبلغ در اراک راه‌اندازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری ۳۵نشست تخصصی تحلیل فضای بین‌الملل در استان با حضور ۵ مهمان خارجی، از برگزاری برنامه‌هایی با چشم‌انداز توسعه نشاط اجتماعی در استان خبر داد و افزود: برای انجام این برنامه ۹ پایگاه اجتماعی در شهرستان‌های ساوه و اراک ایجاد شده است و بنا داریم این پایگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی در تولید برنامه در صداوسیما و فاصله گرفتن از برنامه‌های گزارشی را از دیگر برنامه‌ها و رویکردهای این اداره کل بیان کرد و گفت: اجرای ۳۰ برنامه در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان از برنامه‌های مشارکتی این دو اداره خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباسی ضرورت ورود به حوزه خانواده و استحکام بنای این کانون را مورد تأکید قرار داد و افزود: سال ۱۴۰۰ تمام مساجد، هیئات مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی در خدمت اجرای این طرح هستند. تقویت حوزه فضای مجازی از دیگر اولویت‌هاست و در حوزه تولید محتوا موفق به تولید ۱۸ محصول شده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به لزوم شبکه‌سازی در فضای مجازی اظهار کرد: تربیت راهبر تخصصی فضای مجازی از بین مبلغان از برنامه‌های اولویت‌دار است. این مبلغان پس از آموزش می‌توانند در حوزه دفاع از آموزه‌های اسلام به صورت ایجابی، محتواهایی برای فعالان و مبلغان فرهنگی و رصد شبهات و پاسخ به آن فعالیت داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به افزایش تعداد مدارس صدرای استان از ۶ مدرسه به ۸ مدرسه، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۶۰ دانش آموز در مدارس صدرای ولایت شهرستان‌های خمین، محلات، ساوه و اراک در حال تحصیل می باشند.