به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل با اشاره به تخصیص تعرفه اینترنت برای مؤسسات قرآن، اظهار کرد: درخواست خود را در این زمینه برای استانداری اعلام کرده‌ایم، اما متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته و این درخواست به نتیجه نرسیده است.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی در خصوص ارزیابی فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی اظهار کرد: این فضا زمینه فوق‌العاده‌ای برای فعالیت است، اما رقبایی که با ما اشتراک هویتی ندارند متنوع و بسیارند، در این فضا دو مشکل کمبود منابع انسانی و نداشتن هنر کار رسانه‌ای در فضای مجازی احساس می‌شود که با کمک جوانان باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: رقبای ما در فضای مجازی بسیار جدی بوده و از ابزار هنر بسیار هنرمندانه استفاده می‌کنند و ما در این دو مورد نقطه ضعف داریم و احساس می‌کنیم وضعیت چندان مطلوبی نداریم. بانوی طلبه غیر ایرانی در جامعة‌الزهرا(س) قم به لحاظ تسلط بر هنر و فن ارتباطات با کمک گروهی کارشناس در فضای مجازی توانسته است کانالی با ۵ هزار مخاطب خانم از سراسر دنیا ایجاد کند که هر روز از همین طریق با زبان انگلیسی مطالب دینی در ابعاد مختلف همچون مهارت‌های زندگی، آموزش‌های مادرانه و ... را منعکس می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در مسیر توسعه فضای مجازی قرار گرفته‌ایم و امید است با برنامه‌ریزی بهتر و کارشناسی‌تر در این راه قدم برداریم، اضافه کرد: نوجوان و جوان امروزی باید بداند قرآن گوهر و ظرفیت عظیمی است که می‌تواند راهگشای آن در زندگی فردی و اجتماعی‌ ایشان باشد.

این مقام مسئول در خصوص تخصیص تعرفه اینترنت رایگان یا کم قیمت ویژه مؤسسات قرآن، اظهار کرد: اداره کل تبلیغات استان درخواست خود در این زمینه را برای استانداری اعلام کرده‌ایم، آنان می‌توانند در قالب رایزنی با مخابرات امتیازاتی برای مؤسسات قرآنی قائل شوند، اما متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته و این درخواست به نتیجه نرسیده است. از اوقاف و آموزش و پرورش نیز به واسطه داشتن موقوفه‌های قرآنی درخواست کمک داشته‌ایم که مورد قبول مدیرکل این حوزه قرار گرفته و راه‌اندازی نهضت قرآنی ویژه دانش‌آموزان در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام عباسی در خصوص اشاعه نذر فرهنگی در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردارو انواع این نذر هم گفت: نذر فرهنگی در حال تبدیل شدن به فرهنگ است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در استان فاصله داریم، اذهان مردم به نذرهای سخت‌افزاری عادت کرده و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته مسیر خود را برای توسعه نذر فرهنگی طی می‌کند.

وی کتاب را از مهم‌ترین نذرهای فرهنگی بیان و تصریح کرد: اشاعه فرهنگ مطالعه از زیباترین نذرهاست، با گسترش این نذر هم سرانه مطالعه در کشور بالا رفته و هم با تقویت مبانی فرهنگی و دینی آمار جرائم و آسیب‌های اجتماعی سیر نزولی خواهد داشت. آستان قدس در حوزه انواع و اقسام نذر فرهنگی ورود مطلوبی داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از فعالیت ۱۰ پایگاه اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار اراک و ساوه خبر داد و افزود: درست است که این مناطق بیشترین آمار زندانیان را داشته است، اما همین محلات دارای بیشترین بچه‌های قرآنی و طلبه نیز هست و نباید تنها نیمه خالی لیوان را دید. این کانون‌ها توانایی تبدیل شدن به کانون تدیّن و حمایت‌های انقلابی را دارند و متأسفانه تنها به ذکر اخبار و آمار زندانیان اکتفا می‌شود، همچنین آمار زندانیان مناطق بالاشهر کمتر است، اما در همین مناطق جرم‌های پنهانی وجود دارد که به دلایل مختلف به دادگاه و زندان کشیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در محلات و مناطق حاشیه‌ای که احساس می‌شود به خدمات بیشتر فرهنگی نیاز است است در این مناطق شاهد بیشترین اقدام برای نذر فرهنگی همچون کمک‌های مؤمنانه هستیم. به طور مثال از همین مناطق برای نذر فرهنگی آب‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان ۹۰ میلیون تومان وجه نقد جمع شده است.

حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی در پایان از نخبگان دانشگاهی و هیئت‌های علمی خواستار کمک هرچه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار شد و بیان کرد: تبلیغات اسلامی آمادگی دارد پل ارتباطی بین این مناطق و دانشگاه باشد، اساتید دانشگاه، هیئت‌های علمی و نخبگان علمی وارد عمل شده و عضو هیئت امنای مسجد، هیئت‌های مذهبی و کانون‌ها شوند. وجود چنین افرادی در هیئت امنا علاوه بر کاهش آسیب‌ها در این مناطق به رشد و بارور شدن نخبگان علمی، حوزوی و قرآنی کمک می‌کند.