به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي  استان مركزي،حجت الاسلام قرباني رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه در ديدار با  امام جماعت و فعالين فرهنگي مسجد فاطمه الزهرا(س) گفت: امام جماعت نقش کلیدی و محورین در تعمیق و احیای کارکرد مسجد دارد.

وي افزود: فعالیتهای فرهنگی دینی در مساجد می تواند از تنوع بسیاری برخوردار بوده، به تناسب نیازمندیهای منطقه،  و نوع مخاطبان دارای متغیّرهای فراوان باشد.

حجت الاسلام قرباني تصريح كرد: مساجد فعال از جهت فرهنگی به صورت مهم ترین پایگاه فعالیتهای دینی در فضای جامعه تأثیر عمیق و ژرف داشته، معادلات فرهنگی اطراف خویش را به سود عبودیت الهی تغییر می دهند و این امر در صورتی است که مدیران مساجد خصوصا روحانیون به خوبی از جایگاه معنوی مسجد در مسیر بایسته آن سود جویند

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه اظهار داشت : یکی از فعالیتهای عبادی دارای تأثیر فرهنگی فراوان، خواندن قرآن در مساجد است که این امر هم از توجّه گسترده برخوردار بوده است.

حجت الاسلام قرباني يكي ديگر از كاركردهاي مساجد را مشاوره ديني دانست و افزودند: یکی از معضلات جوانان متدیّن آن است که دغدغه های فراوان معنوی دارند که اگر راهنمایی نشوند دچار افراط و تفریط شده، گاهی به انحراف کشیده می شوند. اگر مبلغان زمانی را برای این امر اختصاص داده و اعلان کنند که افراد می توانند مثلاً یک ساعت به غروب آفتاب هر روز برای مشاوره معنوی، عبادی، به صورت فردی یا گروهی بنابر میل خود مراجعه کنند، می تواند ضمن ایجاد انس بیشتر با روحانی، زمینه ساز اصلاح حرکتهای خداجویانه مردم باشد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي در پايان از حجت الاسلام ساكي امام جماعات مسجد فاطمه الزهرا(س) تشكر و قدر داني كردند)