به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام وحید جهانگیری مسئول پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه محروم علی ابن ابیطالب (ع) در گفتگو با حجت الاسلام فراهانی مدیر روابط عمومی این اداره کل ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در این پایگاه اجتماعی اظهارداشت:  با اقدامات فرهنگی و اجتماعی توانسیم زمینه ترک اعتیاد ۵ نفر از اهالی این منطقه و بازگشت آنان به زندگی دوباره را در ماه مبارک رمضان انجام دهیم.

وی خدمت به ساکنین مناطق حاشیه‌نشین و محروم را توفیق الهی دانست و ادامه داد: منطقه فوتبال یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اراک است که آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در آن به نسبت سایر مناطق فراگیرتر است و من که در این منطقه مسئولیتی را در حوزه اجتماعی بر عهده داشتم خود را موظف دیدم که بخشی از مشکلات جوانان گرفتار در دام اعتیاد را بکاهم.

این فعال جهادی بیان کرد: با کمک اعضای پایگاه چند نفر از جوانان معتاد که از وضعیت خود خسته و به دنبال درمان بودند را شناسایی کردیم و توانستیم به آنها در ترک اعتیاد کمک کنیم و از طریق حمایت‌های روحی و روانی و مادی و معنوی آنها را در مسیر جدیدی از زندگی قرار دهیم.

حجت الاسلام وحید جهانگیری از ایجاد اشتغال برای چهار نفر از این جوانان از طریق رایزنی با ریش‌سفیدان محل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این جوانان در حرفه‌ای خاصی دارای مهارت بودند از طریق معرفی آنان به کارگاه‌های تولیدی و قبول ضمانت آنها برایشان اشتغال ایجاد کردیم تا بتوانند از طریق رفع مشکلات معیشتی زندگی جدیدی را برای خود رقم بزنند.

وی اذعان کرد: پایگاه اجتماعی علی ابن ابیطالب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به حل مشکل ازدواج جوانان با کمک خیرین نسبت به تامین پنج سری جهیزیه و توزیع آن بین زوج‌های جوان در آستانه ازدواج اقدام و ۲۰ خطبه عقد دائم رایگان را جاری کرده است.

مسئول پایگاه اجتماعی کوی علی ابن ابیطالب اراک با اشاره به اقدامات این پایگاه در زمان کرونا، افزود: این پایگاه به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و خیرین بیش از ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع کرده است.

 حجت الاسلام وحید جهانگیری جذب نوجوانان و جوانان این منطقه به مسجد را گامی مهم در عرصه فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: این پایگاه از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بالغ بر ۷۰ نفر از نوجوانان منطقه را جذب کلاس‌‌های اعتقادی، قرآنی، ورزشی و فرهنگی کرده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات پایگاه در حوزه زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: ایجاد چندین کارگاه خیاطی با کمک دستگاه‌های متولی به منظور اشتغال زنان سرپرست خانوار با هدف ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به این قشر از افراد جامعه از دیگر اقداماتی است که به همت پایگاه کوی علی ابن ابیطالب اراک صورت گرفته است.