به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمود قربانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فراهان در نشست با فرماندار، بخشداران و شورای اسلامی این شهرستان گفت: تبلیغ دین رسالت یک نهاد، لباس و دستگاه نیست، بلکه عمومی است. در حوزه تبلیغ دین باید پرقدرت‌ گام برداریم؛ چراکه به نظر می‌رسد با وجود ارائه تمام خدمات، هنوز به نیمه راه نرسیده‌ایم و انتظار مردم به حق است.

وی افزود: تبلیغ دین و اطلاع‌رسانی دینی به امروز و دیروز محدود نمی‌شود، بلکه انبیای الهی از ابتدا برای دعوت قوم خود از ابزار تبلیغ استفاده می‌کردند. امروز نیز با وجود هجمه دشمنان علیه اسلام تبلیغ اسلام ناب باید با وسواس و دقت بیشتری از سوی مبلغان دینی انجام شود.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به فرمایش تاریخی امام خمینی(ره) که در پیامی فرمودند: «تبلیغات، مسئله‌اى است پر اهمیت و حساس؛ یعنى دنیا با تبلیغات حرکت مى‌کند آن قدرى که دشمنان ما از حربه تبلیغات استفاده مى‌کنند، از طریق دیگرى نمى‌کنند و ما باید به مسئله تبلیغات، بسیار اهمیت دهیم و از همه چیزهایى که هست، بیشتر به آن توجه کنیم.» ادامه داد: از این رو با توجه به اهمیت تبلیغ اول تیرماه از سوی ایشان در سال ۶۰ با عنوان روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شد و هر ساله به بهانه این روز مراسم مختلف در کشور برگزار و برنامه‌ریزی‌هایی برای طول یکسال انجام می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فراهان با بیان اینکه وظیفه مبلغان، آحاد جامعه و تشکیلات حاکمیتی، تبلیغ دین و توسعه فرهنگ مذهبی در برای ارتقای آرمان عمومی مذهبی، به سعادت رساندن جامعه و نهادینه کردن فرهنگ دین در افکار عمومی است، عنوان کرد: برای تحقق ارتقای آرمانهای مذهبی وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن به تکالیف خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهادی اسلامی و تبلیغی، مردمی و عمومی کردن تبلیغ دین است، اما مطمئناً تشکیلات و سازماندهی مبانی تبلیغاتی یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام قربانی تاکید کرد: کارشناسان دینی به این نتیجه رسیده اند که هرچه انسجام، هم‌افزایی و تشکیل جریان کلی سازمانی در مباحث تبلیغی بیشتر انجام شود آثار و نتایج مطلوب‌تری خواهد داشت لذا در دیدگاه مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) فعالیت و رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی کاملاً روشن است و در شرایط فعلی و تهاجم مهاجمان مسلح به ابزار روز، اقدامات دینی به‌روزند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فراهان در پایان خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه ابزار رسانه‌ای را در اختیار دارد، هرچند نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزه‌های مختلف خط‌شکنی کرده و پرچم به دست گرفته است. اصل ضرورت ابلاغ دین، رساندن پیام دین به دنیاست و این اصل ما را وادار می‌کند که تشکیلات منسجمی را با افراد علاقه‌مند و نیروهای جهادی تعریف کنیم.