خانواده مستبصر پاکستانی با حضور در جشن های غدیر در اراک، شیعه بودن را یک تفکر و حرکت دانستند و گرایش به مذهب شیعه را یک نعمت و عنایت از طرف خداوند متعال و حضرت علی(ع) دانستند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، خانواده پاکستانی تغیر مذهب یافته به شیعه، به مناسبت دهه امات و ولایت با حضور در جشن های غدیر در اراک از گرایش به مذهب شیعه گفتند و این اقدام را یک نعمت و عنایت از طرف خداوند متعال و حضرت علی علیه السلام دانستند.

آقای نقوی که مستبصر بودند، با بیان اینکه شیعه یعنی تفکر و تحرک، تصریح کرد: برای پاسخ به پرسش‌هایی که در ذهن داشتم و پس از تحقیق و جستجو و مطالعه فراوان، به این نتیجه رسیدم که شیعه شوم و این مذهب را انتخاب کنم. من در این مذهب با گرایش‌های تاریخی‌ که در آن جستجو کردم دریافتم، بسیاری از اوهام و خرافاتی که در مذاهب دیگر وجود دارد در این مذهب وجود ندارد.

او در ادامه اظهار کرد: مذهب شیعی را اسلام حقیقی صاف و خالص یافتم و دریافتم هیچ مذهبی در اسلام همانند تشیع، ذات حقیقی اسلام را نشان نمی‌دهد.

او با اشاره به اینکه نتیجه طبیعی پذیرش تشیع از سوی گروههایی از مردم، احساس نیاز به تفقه و تفکر بیشتر در این مذهب بود ادامه داد: توجه به حوزه های علمیه در جوانان و فرهنگسازی در جهت شناخت کامل و دقیق از شیعه بسیار تاثیر گذار است، بنابراین حوزه های علمیه، منبع جامعی برای آشنایی با این بخش از میراث اسلامی را فراهم کرده اند.

خانم نقوی هم با حضور در جشن های غدیر در اراک با قرائت فرازی از خطبه های غدیر، منافق بودن خواص و همراه نبودن قلب با زبانشان، انتخاب سلیقه ای در اصول و فروع دین،حسادت ورزیدن،غلبه نفس، جاه طلبی و دنیا طلبی بر حقیقت آشکار را از دلایل عدم بصیرت نام برد و بر کامل بودن دین اسلام تاکید کرد.

این شیعه پاکستانی با تذکر به افرادی که اندکی تردید و شک در شیعه بودن خود و ولایت امیرالمومنین (ع) دارند؛ خاطر نشان کرد: همان طور که ابلیس حضرت آدم را از بهشت دور کرد، مراقب باشند که آنها را از صراط مستقیم دور نکند و نام حضرت علی (ع) را در طول زندگی خود جاری سازند و از او مدد بگیرند.

این خانواده پاکستانی به برکت نام مولا علی (ع) سنت خانوادگی خود را زیر پا گذاشته و القاب خود و فرزندان را که باید به پدر منصوب باشد را به نام های آذین‌حیدر‌نقوی و فوادحیدرنقوی منصوب کردند.