نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مبلغان امور بین الملل گفت: بچه های هیئات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی عزاداری های محرم را برگزار می‌کنند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و جمعی از مبلغان امور بین الملل با حضور در دفتر آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص برنامه های ماه محرم و صفر بحث و تبادل نظر کردند.

نماینده ولی فقیه در این دیدار گفت: محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان، هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود. فرهنگ ایثار و مقاومت سرمایه سترگی است که ملت ایران در چهار دهه حیات نظام اسلامی، در سایه آن عزت و افتخار آفریده‌اند.

آیت الله دری با توجه به وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی در جهت هدایت مراسم های عزاداری محرم و صفر تاکید کرد: هیئات مذهبی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ابلاغیه ستاد کرونا به عزاداری سید و سالر شهیدان بپردازند و اداره کل تبلیغات اسلامی هم با نظارت دقیق،بستر را برای برگزاری مطلوب عزاداری سید و سالار شهیدان فراهم کند که بچه های هیئات قطعا به این مهم، با جدیت ورود میکنند.

نماینده ولی فقیه در ادامه اضافه کرد: خمیرمایه نهضت عاشورا آمیختگی عشق، آگاهی و بصیرت، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری است و تار و پود این نهضت عظیم با سیاست علوی و فاطمی عجین شده و این واقعه عظیم را می‌توان کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی دانست، چرا که امام حسین (ع) با شهادت خود پیام آزادی‌خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی‌های مقدس باید در آئین‌های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.

آیت الله دری ادامه داد: هفته اول ماه محرم به نام احیای امر به معروف و نهی از منکر و به‌منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) نامگذاری شده است و تکریم و پاسداشت رشادت‌های شهدای کربلا و زنده نگهداشتن یاد آن شهیدان، احیا امر به معروف و نهی ازمنکر در این ایام ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت در آئین عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) همراه با پالایش دل، صفای قلب، زنده نگهداشتن مکتب است و عاشقان حسینی با شور و تعهد در حضور آئین‌های محرم، معرفت و شناخت نسبت به مبانی اصلی و اصولی زندگی، از جمله ایثار و توسعه روحیه حق طلبی و عدالت‌خواهی را نشان می‌دهند.