مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مراسم قرعه کشی «جام حافظان قران کریم» گفت: انتساب نوابغی چون کربلایی کاظم ساروقی به استان مرکزی مغتنم است.



                                                

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مراسم قرعه‌کشی «جام حافظان قرآن‌کریم استان مرکزی» گفت: انتساب به کربلایی کاظم برای هر شهر و دیاری مغتنم است چراکه سیره و زندگانی این نوابغ می‌تواند به‌عنوان الگو به نسل جدید عرضه شود.

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه گفت: گسترش فرهنگ قرآنی یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است و فعالان قرآنی یکی از اصلی‌ترین گروه‌هایی هستند که سازمان تبلیغات اسلامی در مورد آنها وظیفه حمایتی و پشتیبانی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: همت مجمع قرآنیان اراک برای برنامه‌ریزی و اجرای چنین برنامه ابتکاری ستودنی است و امیدواریم این اتفاق مبارک در سایر شهرستان‌های استان نیز اتفاق بیفتد و این پویایی فعالیت‌های قرآنی فضای فرهنگی استان را در بربگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: پاسداشت کربلایی کاظم ساروقی نابغه قرآنی قرن و حضور ۳۵ گروه قرآنی با بیش از ۲۰۰ نفر حافظ در این رویداد فرهنگی و قرآنی جای تقدیر دارد و وظیفه ذاتی اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار نهادهایی مثل مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های دیگر، حمایت مادی و معنوی از این رویدادهای فرهنگی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام عباسی تأکید کرد: به خود می‌بالیم در استانی زندگی می‌کنیم که دیار مفاخر است چهره‌هایی چون کربلایی کاظم در آن رشد و پرورش‌یافته‌اند و امیدواریم زندگی ما نیز مانند این بزرگوار رنگ و بوی قرآن و اهل‌بیت (ع) داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: «جام حافظان قرآن کریم» مسابقاتی است که اولین دوره آن با ابتکار مجمع قرآنیان استان مرکزی در اراک برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر در ۲ بخش آقایان و بانوان در سه مرحله گروهی، نیمه‌نهایی و نهایی به رقابت می‌پردازند.

در این مسابقات ۱۵ تیم در بخش آقایان و ۲۰ تیم در بخش بانوان شرکت کرده‌اند و هر تیم متشکل از ۶ عضو است که به ترتیب حافظ ۲ جز، ۵ جز، ۱۰ جز، ۱۵ جز، ۲۰ جز و حافظ کل هستند. مرحله گروهی این رقابت‌ها در ۱۴ و ۱۵ مردادماه در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود و ۸ تیم صعودکننده در هر بخش به مرحله بعدی راه می‌یابند.