روحانیون رکن اصلی مساجد و خط مقدم جهاد تبیین هستند

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه روحانیون نقش موثری در بخش های مختلف جامعه دارند، گفت: روحانیون رکن اصلی مساجد و خط مقدم جهاد تبیین و تحقق منویات مقام معظم رهبری هستند.

حجت الاسلام «امیر طاهری» ضمن تبریک ماه رمضان بر بهره گیری از فیوضات این ماه پر خیر و برکت تاکید کرد گفت: روحانیت نقش موثری در بخش های مختلف داشته و دارند و همواره در خط مقدم جبهه های مختلف به نقش آفرینی پرداخته اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نیز افزود: جامعه روحانیت خط مقدم جهاد تبیین هستند و ما در سازمان تبلیغات برنامه و جلسات مختلفی را در این راستا برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید در فضای جهاد تبیین ورود کنند، ادامه داد: علما و روحانیون می توانند با ورود خود در این عرصه جلوی نفوذ اصلی دشمن را در افکار عمومی بگیرند و نقش موثری در خنثی سازی توطئه های دشمنان داشته باظند..

این مقام مسئول اضافه کرد: در عرصه جهاد تبیین هر یک از ما وظایفی را بر عهده داریم که اجرای بهینه و منحصر به فرد این وظایف می‌تواند زمینه‌ساز تحقق پیروزی روزافزون در عرصه جهاد تبیین برای ایران اسلامی باشد.


حضور بانوان در عرصه های مختلف منشاء اثرات فراوان است

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه رکن اصلی مسجد روحانی آن مسجد است، ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان پشتیبان و حامی روحانیون عالم و خدمت گذار است.

وی، ادامه داد: امام جماعت باید در مسجد محل مرجعیت داشته باشد و بتواند برای رفع مشکلات مردم و محله تلاش و اقدام موثر کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: مردم نیز باید اولین مکان برای حل مشکلات محله خود را به مسجد و امام جماعت محل ارائه کنند.

وی همچنین به نقش بانوان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: امام جماعت دارای شبکه‌های گسترده‌ای در منطقه است و بانوان یکی از شبکه‌ها هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: بانوان توانستند در این حوزه بسیار قوی وارد شده و رفع اختلافات خانوادگی را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: ارتقای فرهنگ دینی در خانواده یکی از رسالت‌های بانوان است و آنان یکی از بازوان اصلی امام در محلات هستند.