رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی رونق کسب‌

وکارهای قرآنی را گامی مهم در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با روابط عمومی این اداره کل ضمن تشریح کسب‌وکارهای قرآنی و ضرورت توجه به فضای مجازی در فعالیت‌های قرآنی اظهارداشت: تدوین برنامه مدون برای فعالیت در فضای کسب و کار قرآنی و فراهم شدن زیرساخت ها عزم ملی را می طلبد.

حجت‌الاسلام سرلکیان ادامه داد: کسب و کار قرآنی در استان مرکزی رونق چندانی نداشته است و آموزش‌های لازم در این بخش نیز کافی نیست لذا افرادی که در این حوزه کاری انجام داده‌اند از استعداد خودشان استفاده کرده‌اند، چراکه سبک‌های تدریسی و آموزشی ما اغلب با نوآوری همراه نبوده و همین عامل باعث شده است که در حوزه قرآن به روز نباشیم، اگر در حوزه آموزش به روز باشیم می‌توان به رونق کسب و کارهای قرآنی امیدوار بود.

وی گفت: بدون برنامه و علم کافی نمی‌توان در حوزه کسب‌وکارهای قرآنی قدمی برداشت، چراکه تولیدات باید بتوانند خدماتی برای عموم ارائه دهند. اگر تولیدات منتج به خدمات برای جامعه قرآنی نباشد، تقریباً ورود به این حوزه اقدامی تبلیغاتی و نمایشی خواهد بود. لذا ورود به این حوزه باید با تأمل و تحقیق بیشتر همراه باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی رونق کسب‌وکارهای قرآنی را گامی در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی بیان کرد و افزود: فعالان در این حوزه می‌توانند سبک یا الگوی زندگی اسلامی در ازدواج و یا شبکه‌سازی‌های قرآنی در مساجد را مورد توجه قرار دهند. کسب‌وکارهای قرآنی در بخش‌های مختلف همچون آموزش افراد برای ترویج فرهنگ قرآن و نهادینه شدن مبانی الهی در جامعه تعریف شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استارتاپ در حوزه قرآن قابل اجرا و تاکنون نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است، بیان کرد: تبلیغات اسلامی نیز می‌تواند در انجام استارتاپ‌های قرآنی پیشقدم باشد، اما برای انجام این اقدام نیز اهداف و مسیر باید روشن باشد. ایده کسب‌وکارهای قرآنی وجود دارد، اما راه‌حل، برنامه دقیق و علمی برای اجرا وجود نداشته و قطعاً باید با دقت بیشتر بررسی شود.

حجت‌الاسلام سرلکیان در خصوص اجرای طرح تولیدات قرآنی همراه بانک یا تلفن بانک، به عدم موفق بودن طرح علی‌رغم پیشرفت کار اشاره کرد و تصریح کرد: فناوری اطلاعات و نرم‌‌افزارهای تلفن همراه می‌تواند به خلق تولیدات قرآنی منتج شود. همچنین هنرهای قرآنی همچون خوشنویسی، منبت، تذهیب، نقاشی، خط نقاشی و.. . می‌توانند در قالب کسب‌وکارای قرآنی تعریف شوند، اما برای بازار فروش این محصولات باید فکری اساسی کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه آموزش قرآن در فضای مجازی با مشکل مواجه هستیم، لازم است مربیان با رویکرد تسلط بر فضای مجازی و با سبک و سیاقی نوین تربیت شوند، تربیت مربیان به شیوه سنتی پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست. برای چگونگی ورود مبانی دینی و قرآنی در حوزه کسب‌وکار برنامه جدی نداریم و باید دنبال آن باشیم مبانی تجاری‌سازی را فرا گرفته و با دقت آموزش دهیم، باید استعدادها را کشف و تقویت کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: مباحث اقتصادی، اهم موانع برای فعالیت تجاری در حوزه علوم انسانی و به تبع آن قرآنی است. تمام مجموعه‌ها برای انجام تحقیقات خود ابعاد اقتصادی را لحاظ می‌کنند. جوان خوش‌فکر و خلاق کم نداریم برای رونق کسب و کارهای قرآنی باید با علم، هدف و برنامه‌ریزی دقیق با چشم‌اندازی صحیح برای آینده پیش رفت.