به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،رضا میرزایی،رئیس حوزه هنری استان مرکزی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید اداری این حوزه و رونمایی از تولیدات جدید که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از هنرمندان در اراک برگزار شد، در گفت وگو با رسانه های محلی، اظهار کرد: هجدهم تا بیست و پنجم فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان سید مرتضی آوینی با عنوان «هنر متعهد به حقیقت» به هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. که هر ساله در سراسر ایران توسط حوزه هنری برنامه‌های متنوع هنری فرهنگی اجرا می‌شود.

وی افزود: در استان مرکزی نیز توسط حوزه هنری استان مرکزی برنامه‌های متنوع بخشی در بستر فضای مجازی و بخش دیگر حضوری برگزار شد. از جمله افتتاح ساختمان اداری و آئین رونمایی از جدیدترین تولیدات این حوزه در اراک است.

میرزایی تصریح کرد: این افتخار را داریم که حوزه هنری استان مرکزی پس از یک رنج ۲۲ ساله به لحاظ سخت افزاری و فقدان فضای فرهنگی و استقرار به لحاظ اداری، به لطف خداوند و حمایت مسئولین ارشد استان توانستیم سرانجام صاحب یک فضای نسبتاً مناسب هم برای استقرار اداری و هم مرکز فعالیت‌های فرهنگی و برای حوزه هنری شویم. و این مزیت مهم و بزرگی است، برای تمام هنرمندان و مردم استان مرکزی تا بتوانیم فعالیت هنری بیشتری را به علاقمندان و فرهنگ دوست استان عرضه کنیم.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همزمان با افتتاح ساختمان اداره حوزه هنری استان مرکزی، از سه عنوان کتاب که جدیدترین کارهای تولیدات حوزه هنری است رونمایی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲ کتاب در حوزه داستانی که حاصل کارهای هنرمندان استان مرکزی است به عنوان «داستان‌های نقره‌ای» و «یکی شبیه خودم» و یک کتاب نیز مجموعه شعر است از شاعران جوان استان مرکزی به عنوان «شعرهای نقره‌ای» که به همت دفتر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گردآوری شده است، این آثار نیز توسط استاندار مرکزی رونمایی شد.