به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن تسلیئت فرا رسیدن اربعین حسینی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی، متولی مباحث فرهنگی و تبلیغی است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تحول عظیمی در عرصه جوان گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در عرصه مدیریتی و فرهنگی در این سازمان رخ داده است.

دکتر مهدی عباسی با بیان اینکه تعامل و هم افزایی با نهادهای حاکمیتی و مردمی از رویکردهای اصلی و مهم سازمان تبلیغات اسلامی است و در حوزه ی فرهنگی به صورت مستقیم در ارتباط می باشد ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برای پیشبرد اهداف نظام تشیع، برنامه های فرهنگی و تبلیغی ویژه ای برای مساجد، هیئات مذهبی و خانه های قرآنی در نظر دارد .

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی مرکزی اذعان داشت: زادگاه حضرت امام راحل از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه های مبلغین، مسجد، ستایشگران اهل بیت، هیئات مذهبی و مجموعه موسسات قرآنی داردلذا برای تحقق اسلام ناب می توان از این ظرفیت های ناب، بهره مندی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی این استان آماده همکاری در زمینه های فرهنگی و دینی با شورای اسلامی کلانشهر اراک را دارد، اضافه کرد: هم افزایی و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدی عباسی با اشاره به جایگاه ارزشمند خانواده ،مدرسه و مسجد، تصریح کرد: جامعه و خانواده تشنه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی است و این فرهنگ اصیل و ناب را دین مبین اسلام به ما هدیه داده است ،اما متاسفانه از این فرهنگ دینی فاصله گرفتیم و دچار آسیب های اجتماعی فراوانی شده ایم.