مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

سند راهبری مساجد استان مرکزی ابلاغ شد

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: مردمی سازی تبلیغ در دستور کار تبلیغات اسلامی استان مرکزی قرار دارد و سند راهبری مساجد استان نیز در همین راستا تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مردمی سازی تبلیغ در دستور کار تبلیغات اسلامی استان مرکزی قرار دارد و سند راهبری مساجد استان نیز در همین راستا تدوین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست شورای راهبری مساجد استان مرکزی گفت: برای تدوین سند مدیریت مساجد جلسات متعددی با نهادهایی چون ارشاد، اوقاف و سپاه برگزار شد و ثمره حدود ۳۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی سندی است که امروز ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های تحولی فرهنگی در سه ساحت رقم می‌خورد تا به حکمرانی فرهنگی مد نظر حضرت آقا نزدیک شویم و ساحت اول پرداختن به ساختارهای فرهنگی است که کار سند در راستای بازسازی ساختارهای فرهنگی از جمله هیئتهای مذهبی و دارالقرآن بود و هدف این است که ساختارهای فرهنگی به سمت فعالسازی و چابک سازی با حضور دو گروه جوانان و بانوان حرکت کند. ان شاالله با حضور بانوان و فعالان فرهنگی و جوانان را در جایگاه‌های حقوقی مثل فرمانده پایگاه بسیج و مسئول کانون و مسئول دارالقرآن در هیئت امنا مساجد خواهیم داشت.

مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: سرمایه‌های انسانی بخش دوم از طرح‌های تحولی فرهنگی است که با همگرایی و همکاری مسئولان استان رقم خورد و سال گذشته اردو توانمندسازی روحانیون و فعالان فرهنگی را با ظرفیت یک هزار نفر برگزار کردیم. هفته گذشته نیز سازمان تبلیغات پنج اداره کل برتر را معرفی کرد که به لطف خدا و با زحمات همکاران استان مرکزی بین ۵ استان برتر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: فرآیندها و روندهای فرهنگی، بخش آخر تنظیم گری در بحث حکمرانی فرهنگی بود که سعی کردیم مردمی سازی تبلیغ در دستور کار قرار بگیرد و مثلث امام جماعت و دستگاه‌های حاکمیتی و مردم مدیریت پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی هر محله را بر اساس الگوی مدیریت اسلامی پیش ببرند.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد و ۳۵۰ حسینیه در استان داریم و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم ۶۰۰ مسجد را بر اساس این سند بازسازی و هیئت امنا فعال و امام جماعت توانمندی را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هزار و ۲۱۰ روستا در استان مرکزی وجود دارد که فقط در ۲۵۰ روستا روحانی مستقر است. خواهشمندیم کمک کنید تا این رقم را بالا ببریم زیرا با وجود هویت دینی و انقلابی موجود در استان مرکزی این رقم زیبنده استان مرکزی نیست که امیدواریم در چهار سال اول دولت آقای رئیسی حداقل ۸۰ درصد روستاهای استان مرکزی پوشش داده شود.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: شورای راهبری مساجد استان وظیفه سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری کلان مساجد استان را خواهد داشت و بنا شد در سه حوزه تربیت فعالان فرهنگی اعم از طلبه‌ها و غیر طلبه‌ها، تولید و پردازش محتوای دینی و قرارگاه ترویج گفتمان مجموعه کارها را پیش ببریم.

وی اظهار کرد: در شورای راه یاری شهرستان ۹ نفر حقوقی خواهیم داشت که امام جمعه شهرستان، رئیس شورای راهیاری امور مساجد شهرستان است و ۲ نفر از اساتید حوزه شهرستان هم از اعضای این شورا هستند.

گفتنی است در پایان این جلسه از سند راهبری مساجد استان مرکزی رونمایی شد و این سند قرار است پس از ابلاغ از ابتدا سال آتی با هدف نظارت و ساماندهی امور مساجد در استان مرکزی اجرایی شود.