امام‌جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین از نفوذ مؤثر و قابل توجه مذهب شیعه در کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم پاز امام جمعه بوئنوس آیرس آرژانتین در گفتگو با روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) با تلاش و مجاهدت و با عمل به فرامین و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) تحول بزرگ و عظیمی را در جهان به وجود آورد و امروز انقلاب اسلامی طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع است.

وی از نفوذ مذهب تشیع در کشورهای آمریکای لاتین و به‌ویژه آرژانتین خبر داد و افزود: درست است که مذهب تشیع قبل از انقلاب اسلامی در ایران بود و علما فعالیت‌های علوم و معارف اسلامی را انجام می‌دادند اما این مذهب مقدس با وجود امام خمینی (ره) و بعد از ایشان امام خامنه‌ای پس از انقلاب به تمام نقاط جهان راه پیدا کرد و امروزه افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین با بیان اینکه امروز سخنان مقام معظم رهبری برای پیروان شیعه حجت است، تاکید کرد: شیعیان در تمام دنیا در همه حال گوش به فرمان رهبر انقلاب ایران اسلامی هستند.

شیخ عبدالکریم پاز به گسترش زبان فارسی به‌عنوان زبان انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین و آرژانتین اشاره کرد و گفت: امروز زبان فارسی در این کشورها علاقمندان بسیاری جذب کرده، چرا که پیروان مذهب تشیع به خوبی می‌دانند برای فهم و درک معارف اسلامی غیر از زبان عربی باید به زبان فارسی هم مسلط باشند.

امام‌جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین خاطرنشان کرد: مردم آرژانتین تشنه خداپرستی و راه نجات هستند اما در پیدا کردن مسیر مشکلاتی دارند؛ سران کلیسا از سیستم نظام جهانی حاکم انتقاد دارند اما توانایی و راه حل مقابله با آن را ندارند.

وی بیان کرد: در سفری که آیت‌الله مصباح یزدی به آرژانتین داشت بعضی از مقامات کلیسا به وی ابراز کردند، شما دین را احیا کردید و امیدمان به شماست.

شیخ عبدالکریم پاز گفت: فرهنگ غربی در کشورهای آمریکای لاتین حاکم است و این باعث شده مسیر خداشناسی گم شود و به سمت رومی شدن برود اما انقلاب اسلامی موجب تحول بزرگ در دنیا شده و جامعه به برکت روحانیون و مبلغین به سمت و سو و احیای قرآن حرکت کرده است.

امام‌جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین بیان کرد: اقداماتی در خصوص اسلام هراسی از سوی استکبار انجام شده و می‌شود اما این اقدامات باعث قطع رابطه ایران و آرژانتین نشده است، برخی‌ها به دنبال این بودند که اقدامات تروریستی و بمب‌گذاری را به ایران نسبت دهند اما شفافیت و پیگیری‌ها مشخص کرد که این عمل از سمت ایران نبوده است.

وی در خصوص احترام به زنان در اسلام و غرب گفت: جهان غرب توجهی به حقوق بانوان ندارند و به آنها ظلم می‌کنند در صورتی که اسلام به زنان نگاه ویژه‌ای دارد و آن را تکریم می‌کند و جایگاه زن را به خوبی مشخص کرده است.

شیخ عبدالکریم پاز در پایان با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: شهادت وی شوک بزرگی به جهانیان به خصوص مسلمانان وارد کرد، شهید سلیمانی مطیع امر رهبر خود بود و امروز همه جهانیان وی را می‌شناسند به همین منظور یک کرسی به نام شهید سلیمانی در دانشگاه ونزوئلا تأسیس شده است.