به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي،:همايش طلايه داران تبليغ در شهرستان زرنديه برگزار  شددر اين همايش حجت الاسلام قرباني رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه  گفت: عزاداری و اظهار غم و اندوه علنی، در شهادت امام حسین (ع) و یارانش را می توان به عنوان دلیل بقای مذهب شیعه دانست. این مراسم، ایمان مؤمنان را تقویت می کند و ناظران آنرا نیز متأثر می سازد. 

رئيس اداره تبليغات اسلامي تصريح كرد:با توجه به ابلاغيه ستاد ملي محرم برگزاري مراسمات مذهبي با رعايت پروتكل هاي بهداشتي بلامانع مي باشد و بايد براي هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات مذهبي ويژه محرم الحرام از تمامي ظرفيت هاي موجود به نحو احسنت استفاده گردد.

حجت الاسلام قرباني اضافه كرد:  يكي از مهمترين راهكاري هاي   برگزاري مراسمات عزاداری رعایت پروتکل هایی است  که اعلام ميشود و باید نکات بهداشتی به دقت رعایت شود تا مردم به دلیل برگزاری مراسمات محرم به این بیماری مبتلا نشوند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي در خصوص پخت نذري  اضافه كردند: دست اندرکاران تهیه و پخت غذا توجه داشته باشند که این یک کار خدایی است و باید به بهترین شکل و بالاترین سطح بهداشت انجام شود و غذاها باید در همان آشپزخانه ها بسته بندی و درکمال رعایت بهداشت توزیع شود. اگر برخی از هیئت ها جایگاه پخت و پز مناسب با این شرایط را ندارند، مواد خام آن را بین نیازمندان توزیع کنند، همانطور که در مراسم پیشین تجربه این اقدام وجود داشته و موفق هم بوده است. ماه محرم باید ماه هم نوع دوستی، نیکوکاری، خدمات مؤمنانه و مواسات و برادری باشد.