به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي،حجت الاسلام قرباني رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه در گفتگوي در خصوص سالروز عمليات مرصاد گفت: بار دیگر دلاورمردان ایران اسلامی یکی دیگر از صحنه‌های باشکوه حماسه و ایثار را در تنگه مرصاد خلق کرده و برای چندمین مرتبه حقانیت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نزد جهانیان به نمایش گذاشتند.
وي افزود: مهمترین ره آورد این عملیات پیروزمندانه، هجوم و آمادگی مردم در صحنه‌های پیکار علیه باطل یا همان شور و شوق ابتدای انقلاب اسلامی و روزهای دفاع مقدس بود و نشان داد بعد از هشت سال جنگ تحمیلی با همه شداید و سختی‌ها، هر زمان که نیاز باشد، باز هم فرزندان دلیر این ملت، دلاورانه در صحنه‌های خطر حضور می‌یابند و حماسه می‌آفرینند.
حجت الاسلام قرباني يكي از از اقدامات غیرقانونی اعضای این گروهک می‌توان به ذخیره سلاح در خانه‌های تیمی، شرکت در تجمعات خشونت‌آمیز غیرقانونی، تخریب اموال عمومی، جاسوسی برای کشورهای بیگانه، تصرف غیرقانونی اماکن و ... بيان كرد و افزودند: ورود منافقین به فاز شورش مسلحانه علیه جمهوری اسلامی در 30 خرداد 1360 سرآغاز عصر تازه‌ای برای این گروهک تروریستی بود. این گروهک همزمان با یورش ارتش بعثی صدام، بحران‌های امنیتی متعددی مانند بمب‌گذاری در مکان‌های عمومی، ترورهای هدفمند و کور مسئولین نظام و مردم را رقم زدند و پس از مدتی به مثابه نیروی نظامی ارتش متجاوز رژیم بعث عمل کردند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي در پايان اضافه كرد: عملیات مرصاد در حافظه جمعی ایرانیان، پیروزی ملی علیه منافقین است اما از سوی دیگر گروهک تروریستی منافقین همواره از بازخوانی و یادآوری عملیات مرصاد هراس دارد چرا که آنان اوج خیانت و جنایت علیه سرزمین مادری و هم‌وطنان خود را نشان دادند و با پیوستن به دستگاه نظامی رژیم بعث خواهان استمرار خشونت و اشغال کشور بودند