رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات‌اسلامی استان‌مرکزی: توجه به ابعاد مختلف قرآن و ورود جدی به عرصه فرهنگ و هنر، ویژگی امسال طرح قرآنی ۱۴۵۵ است.

                                    

                                          


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات‌ اسلامی استان مرکزی، در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل با اشاره به برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۵ گفت: این طرح قرآنی ۱۴ساله، امسال با شعار (قرآن- امید- زندگی) همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی هم با هدف انس مخاطبان با قرآن کریم در حال برگزاریست.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات‌اسلامی استان‌مرکزی گفت: توجه به ابعاد مختلف قرآن به‌ویژه حضور تاثیر گذار قرآن در زندگی و همچنین ورود جدی به عرصه فرهنگ و هنر، ویژگی امسال این طرح است، که اقشار بیشتری از جامعه را دربر می‌گیرد و منجر به ایجاد انس با کتاب خدا می‌شود.

حجت‌الاسلام سرلکیان تصریح کرد: در این طرح قرآنی ۷۰ آیه از قرآن کریم انتخاب شده که طی آن هر هفته یکی از این آیات برجسته می‌شود، البته شاید برخی از افراد که نتوانند هر هفته، آیه هفته را، حفظ کنند، می توانند یک آیه از این هفت آیه که به صورت شعار قرآنی است به راحتی حفظ کنند؛ به‌عنوان مثال اگر بحث ولایت مطرح است یک آیه در مورد ولایت از آن هفته انتخاب خواهد شد که افراد می‌توانند به راحتی آن را حفظ کنند و از سوی دیگر با توجه به اینکه ۱۰ هفته است، همه مردم می توانند ۱۰ آیه را حفظ کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات‌اسلامی استان‌مرکزی خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های مهم این در طرح در سال ۱۴۰۰ورود به عرصه فرهنگ و هنر است که این طرح در زیرشاخه های خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چند رسانه ای، گرافیک (طراحی پوستر) و داستان نویسی و نقاشی برگزار می‌شود.