سرپرست تبلیغات اسلامی فراهان گفت : هجرت امام رضا(ع) به ایران؛ آغاز حرکت تمدن سازی برای ظهور بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام محمود قربانی؛ سرپرست تبلیغات اسلامی فراهان با اشاره به دستاوردهای سفر امام رضا(ع) به ایران گفت: آماده سازی ایرانیان برای تمدن نوین اسلامی وزمینه سازی برای ظهور منجی بشریت از دستاوردهای سفر امام رضا(ع) به ایران است.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله به شخصیت امام رضا(ع) و جریان تمدن سازی در آخرالزمان و احیای تمدن اسلامی اشاره کرده است.

حجت الاسلام قربانی اظهار کرد: جریان سازی برای ظهور بعد از واقعه عاشورا از سوی امامان معصوم صورت گرفته است و در کتاب انسان ۲۵۰ ساله این نظریه عمیق و ریشه ای با تحلیل در زندگی امامان معصوم(ع) بیان شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی فراهان گفت: حرکت امامان معصوم(ع) مکمل یکدیگر برای تمدن سازی اسلامی بوده است، همان زمینه سازی ظهور و ایجاد تمدن جهانی آخر الزمانی است.

ایشان افزود: قیام امام سجاد(ع) به صورت زیرپوستی با مبنای اخلاقی و عرفانی قیام عاشورا سبب شد تا جلوی تهاجمات بنی امیه را بگیرد.

وی گفت: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فضا برای شکوفایی نهضت علمی شکل گرفت و در زمان امام رضا(ع) این نهضت به اوج خود رسید و در این دوران شاهد اوج علم اهل بیت(ع) هستیم.

حجت الاسلام قربانی بیان کرد: اقدامات اولیه تشکیل حوزه علمیه در منزل امام رضا(ع) ایجاد شد و امام رضا(ع) شاگردان بسیاری را تربیت کردند و سبب گسترش اسلام شدند.

سرپرست تبلیغات اسلامی فراهان گفت: مامون پس از تحمیل ولایت‌عهدی توسط مأمون بر امام رضا(ع)جلسات گسترده بحث و مناظره به دستور مأمون تشکیل شد تا زمینه‌های تخریب وجهه علمی و معرفتی امام را فراهم آورند.

وی بیان کرد: مکر و تزویر مأمون نتیجه معکوس داد و گوشه‌ای از علم بی‌کران اهل‌بیت وحی در معرض دید همگان قرار گرفت و مردم ادیان و مذاهب مختلف که شناختی نسبت به عترت نداشتند به فضائل علمی و معرفتی این انوار مقدس پی بردند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به نقش هجرت امام رضا(ع) به ایران ادامه داد: وجود امامزادگان در ایران از حضرت معصومه(س) تا شاهچراغ(ع) در شیراز که کدام یک پایگاه فرهنگی و یک پایگاه تمدن ساز هستند، به سبب وجود امام رضا(ع) در ایران بود و موجب شد تا مرکز تشیع از کوفه به ایران منتقل شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی فراهان خاطر نشان کرد: در واقع هجرت امام رضا(ع) یک مجموعه پایگاه منسجم در ایران برای جریان تمدن سازی درست کرد، پیشرفت نهضت علمی، تربیت شاگردان و توزیع امامزاده ها و... حرکت های کاملاً بنیان گذارانه تمدن سازی برای زمینه سازی ظهور بود.