به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در دیدار با روحانیون مستقر کلانشهر اراک که در طرح آموزشی ولاء حضور دارند،افزود: در نبرد فرهنگی کنونی توانمندی نیروها بسیار مهم است یعنی فردی در این جبهه قوی است که از نیروهای قوی، توانمند تر و دارای بهره وری برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تشیع در طول ۱۴۰۰ سال توانست به نقطه مطلوب از فضای مکتب برسد، مدیون شخصیت های شیعه و برجسته در این حوزه بود لذا با بررسی تاریخ تشیع،می توان به این نکته دست یافت که اندیشمندانی همانندی شهیدان مطهری، بهشتی و... انسان های کیفی بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: با بررسی ساختار سازمان یک مکتب می توان با ۵ لایه نسبت اعضا را با مکتب فکری درنظر گرفت. اولین لایه عناصری هستند که جماعت را به مقصد می رسانند و نحوی راهبران راهبردی مکتب هستند البته در مقابل مکاتب دیگر نیز وجود دارند که عناصر باطل را به پیش می برند.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی بیان کرد: دومین لایه از ساختار سازمان مکتبی، فرد عضو مکتب است و به اندازه یک فرد می تواند خدمات و بهره وری به سازمان، مکتب و دین ارایه کند.

وی اظهارداشت: سومین قسمت در ساختار سازمان مکتبی هوادار است اما باید گفت هوادار عضو نیست بلکه بسته به نیاز خود گاهی همراهی می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قسمت چهارم ازساختار سازمان مکتبی، انسان های بی تفاوتی هستند که هوادار نیستند و قسمت پنجم نیز نفوذی است، حال وظیفه روحانیون مستقر در این ساختار به گونه ای است که از تعداد بی تفاوت ها بکاهند و به هواداران اضافه کنند چرا که هر مکتبی دارای عناصر بیشتری باشد به اهداف بیشتری دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: اگر امروز ایالات متحده در فضای نرم افزاری ۹۹۸ میلیارد می‌فروشد به دلیل این است که توانسته عناصر تولید کننده علم را از سراسر دنیا مستعمره خود کند و از فکر آن ها به منظور تولی نرم افزار استفاده کند و به دنیا بفروشد و به جنگ افزار تبدیل کند تا منطقه ما و حتی شرق اروپا و... را بر هم ریزد بنابراین در نبرد کنونی وظیفه داریم تعداد عناصر را در ساختار سازمان مکتبی بیفزاییم.

وی گفت: در نبرد فرهنگی کسی برنده است که هم در عناصر و اعضا دست برتر داشته باشد و آن ها را به شبکه تبدیل کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم ظرفیت ها در شهرستان ها تقویت شوند،خاطرنشان کرد: دعوای ما با غربی ها بر سر این موضوع است که کسی پیروز خواهد شد که در اعضا و عناصر دست بر تر و شبکه سازی داشته باشد در این راستا هر طلبه سر شار از انگیزه و ظرفیت است اما خود به تنهایی بدون ارتباط به مساجد، دانشگاه کار انجام می دهد، بنابراین در این راستا باید نیروی انسانی توانمند را تربیت و شبکه سازی را دنبال کرد.

شایان ذکر است طرح آموزشی ولاء در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برای جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد که این دوره برای ۳۰نفر از روحانیون مستقر کلانشهر اراک برگزار خواهد.