مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد پدافند زیستی استان هستیم و مراسم عزاداری ایام اربعین را در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امسال به سبب وجود بیماری کرونا حاصل شد، امکان حضور در مراسم اربعین محقق نشد، اما تمام هم استانی‌های عزیز با وجود پخش مراسم سال‌های گذشته از رسانه ملی اربعین را زنده نگاه می‌دارند.

وی ادامه داد: فضای حاکم بر اربعین در چند سال اخیر باعث نزدیکی دل‌های شیعیان، اهل سنت و مستضعفین دنیا شده است و واقعه عظیم بین المللی بود که در آن همدلی، همفکری و مودت و محبت مشاهده می‌شد که امسال برخلاف سال‌های گذشته از حضور در این مراسم محروم هستیم و امیدواریم پس از پایان این بیماری سال آینده اربعین باشکوه‌تری را شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: هیأت‌های مذهبی پس از دهه محرم فعال بوده و به برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول بودند. آنها حتی درب منازل شهدا حضور یافته و مراسم نوحه و عزاداری برگزار می‌کردند.

حجت الاسلام مهدی عباسی افزود: پیش بینی اداره کل تبلیغات استان بر این بود برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌ها در دهه پایانی محرم و صفر ادامه پیدا کند اما ابتدای هفته بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی هرگونه مراسم عزاداری به مناسبت اربعین ممنوع اعلام شد و علاوه بر ممنوعیت قبل دسته روی هیأت‌ها و پیاده روی، مراسم عزاداری ممنوع است.

وی گفت: امروز کاروان غم سیار در شهر اراک در حال حرکت است و هیأت‌های مذهبی نیز برنامه‌های خود را در فضای مجازی منعکس می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هیأت‌های مذهبی نذورات خود را در اختیار محرومان قرار دادند و به نذر درمانی به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی اراک اختصاص دادند.

حجت الاسلام عباسی افزود: ۱۲۰ مبلغ از استان قم و ۶۰۰ مبلغ از استان در زمینه تبلیغ در دهه ماه محرم همکاری کردند و با وجود شرایط کرونا امکان اعزام مبلغ و تبلیغ حضوری در دهه پایانی ماه صفر میسر نشد و در داخل استان مبلغان در فضای مجازی و پس از نمازهای جماعت سخنرانی کوتاه را دارند و بحث‌های معارفی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: مسئولیت ستاد کمیته فرهنگی اجتماعی اربعین با اداره کل تبلیغات استان بوده است و در این راستا نشست هم اندیشی مبلغان و روحانیون برگزار و پیشنهادات دسته بندی شد و در ستاد اربعین مصوبه گرفت اما با وجود شرایط بیماری کرونا برنامه‌های حضوری کنسل شد و تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد پدافند زیستی استان هستیم.

کد خبر 5043342