به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل با بیان اینکه "یک شناسنامه برای هر مسجد در استان مرکزی تهیه می‌شود" گفت: ۲۰۰۰ مسجد در استان به "مرکز تقویت بنیان خانواده" تبدیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی با اشاره به مشارکت مردم در برنامه‌های دینی، اظهار داشت: مشارکت مردم استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌ها چشمگیر و بی‌نظیر است و رابطه واگرایی و همبستگی وسیعی در این حوزه دارند؛ همچنین از لحاظ کمی و کیفی جزو استان‌های برتر کشور است و برای داشتن چنین مردم فهیم و متدینی بر خود می‌بالیم.

وی افزود: در مبانی فکری، ما 3 پل فرهنگی داریم که پل نخست خانواده، پل دوم مدرسه و پل سوم مسجد است که ما دنبال اتصال این سه پل فرهنگی با اهمیت زیادی است تا بتوانیم آنها را به یکدیگر متصل کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حجت الاسلام دکترعباسی خاطر نشان کرد: از آموزش و پرورش و سازمان‌هایی که به‌طور مستقیم با خانواده ها در ارتباط هستند درخواست می‌کنیم به ما همیاری برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های مسجدمحور در استان مرکزی گفت: هم‌اکنون در حال تهیه یک شناسنامه برای هر مسجد هستیم و امیدواریم این شناسنامه به ما کمک کند تا هر مسجدی را با توجه به ظرفیت های آن فعال کنیم؛ برای هر مسجد یک گروه تبلیغی اختصاص می‌دهیم و هر مسجد باید مدارس و خانواده های اطراف خود را پوشش دهد.

وی افزود: قصد داریم هیئت امناها را به سمت تخصصی‌شدن ببریم که ناخودآگاه جوانان هم به سمت تخصصی‌شدن هدایت می‌شوند و مسجد محل مراجعه مردم می‌شود و برای این طرح دو پیشنهاد تخصصی داریم.

 عباسی ادامه داد: پیشنهاد نخست حمایت و راه‌اندازی مرکز تعالی خانواده که قصد داریم برای عملی‌کردن این امر از نهادهای آموزشی و حمایتی کمک بگیریم تا مسجد به مرکز تقویت بنیان خانواده تبدیل شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد دوم وجود مهد قرآن‌های فعال در مساجد است زیرا این نیازمندی در مساجد به چشم می‌خورد چراکه زمانی مسجد می تواند تاثیرگذار باشد که تمام گروه‌های سنی را درگیر کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: از 2210مسجد در استان مرکزی،421مسجد با قوت تمام فعال هستند که امیدواریم بتوانیم همه مساجدی در سطح استان را فعال کنیم.