به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي،حجت  اسلام قرباني رئيس  اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه در بازديد ميداني از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستاي صدرآباد گفت: در جامعه مدرن با مشکلی به نام بی‌هویت شدن آدم‌ها مواجه هستیم، حتی دیگر همسایه‌ها از یکدیگر بی‌اطلاع‌اند، این مشکل در شهرک‌ها دوچندان است، یکی از کارکردهای مهم مسجد در روزگار ما می‌تواند ایجاد هویت اجتماعی و انسجام ملی باشد.

وي افزود: مسجد خانه خدا و شريف‏ترين مكان روي زمين، جايگاه مناسبي براي امر به معروف و نهي از منكر، حل مشكلات مسلمانان و آمادگي به منظور جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانيت است.

حجت الاسلام قرباني تصريح كرد: مسجد با ایجاد آشنایى و پیوند میان مؤمن با نخبگان و صالحان جامعه، بسترى مناسب براى پرورش و تربیت روحى، اجتماعى وى فراهم مى‌کند. در مکتب تربیتى اسلام و بسیارى از مکتب‌هاى تربیتى دیگر، «انزواطلبى» و «جمع گریزى» بیمارى روحى شناخته مى شود، در حالى که اجتماعى بودن و جمع گرایى ـ در حد معقول آن ـ نشانه سلامت روح و روان انسان و تعادل فکرى او به حساب مى آید. مسجد با فراخوانى پیوسته مسلمانان به جمع، روح جمع‌گرایى، انعطاف و نظم پذیرى را در آنان تقویت مى‌کند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه اظهار داشت: مساجد پایگاههای تبلیغ دین و جایگاه دینداران است و همانطور که پیش از این نیز گفته شد یکی از نقشهای کلیدی مساجد تبلیغ احکام دین و پرورش انسانهای مسلمان و معتقد به شریعت اسلام است تمامی ادیان مکانی را برای نشر دیدگاههای خود دارند در اســلام این وظیفـه بسیار حساس علاوه بر مدارس برعهده مساجد نیز می‌باشد.

حجت الاسلام قرباني در پايان از زحمات امام جماعت مسجد روستاي رحمت آباد تقدير و تشكر كرد و اضافه كرد: بنابراین نمی‌توانیم از تربیت دینی صحبت کنیم مگر اینکه به جــایگاه مساجد و کانونهای مذهبی اشاره کرده باشیم‌ و  شاید بی‌جهت نباشد اگر بگوییم بار عظیمی از تربیت دینی جوانان جامعه را مساجد برعهده می‌گیرد و به مقصد می‌رساند.