به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، مهدی خان‌آبادی، فعال قرآنی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل با اشاره به  ضرورت ورود جدی به مسئله مهدویت اظهارداشت: متأسفانه به مباحث جزء، غیررکن و فرعی مهدویت بیشتر پرداخته می‌شود، در حالیکه پرداختن به مباحث عمقی باید محو اصلی باشد و در دستور کار اصلی قرار گیرد. به طور مثال همیشه می‌گویند امام زمان(عج) زنده است و ما باید منتظر ظهورش باشیم و چندین قرن است که از غیبت ایشان می‌گذرد، در صورتیکه آشنایی با صفات اخلاقی آن حضرت کاربردی و گره‌گشاست و قطعاً بسیار مهم‌تر از مباحث سطحی و ظاهری است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در حوزه مهدویت کارهایی صورت گرفته است، اما طرح و برنامه‌های اجرا نشده بیشتر از فعالیت‌های انجام شده است. نه تنها در حوزه کودک و نوجوان بلکه در حوزه بزرگسالان نیز آنطور که باید و شاید به مسئله به این مهمی پرداخته نشده است و خلأهایی وجود دارد. در حوزه کودک امام زمان(ع) به خوبی معرفی نشده است و این امر نقصیه مهمی است.

خالق اثر «من بچه قرآنی‌ام»، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و قرار بر این است با عنایت خداوند این انقلاب به انقلاب آن حضرت متصل شود، اما تصویر درستی از حکومت جهانی امام زمان(عج) برای مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان ترسیم نشده است. جوان امروز نمی‌داند حکومت ایشان دارای چه صفات و چه ویژگی‌هایی است. گاه دانسته‌ها و تصویر ذهنی ما نشان از اجحاف در حق ایشان دارد. چراکه رسانه به ویژه صدا و سیما در این حوزه تخصصی وارد نشده است. به نظر من شاخصه منتقم بودن آن حضرت بیشتر در رسانه پرداخته می‌شود، اما محبت و فضائل اخلاقی ایشان که بارزتر از شاخصه منتقم بودن است مورد توجه قرار نمی‌گیرد. قیام حضرت حجت(عج) به منزله هدایت بشریت است نه کشتار.

وی با یادآور شدن این مطلب که در حوزه کودک و نوجوان کار به اندازه کافی در حوزه مهدویت انجام نشده است، ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در حوزه قصص و شعر برای کودکان با موضوع مهدویت به هیچ‌وجه کافی نیست و کیفیت لازم را نیز ندارد. در واقع از ابزار شعر برای شناساندن امام‌شناسی و مهدی شناسی درست استفاده نکرده‌ایم.

مهدی خان‌آبادی در پایان با بیان این مطلب که در حوزه مهدویت شاهد چاپ کتاب، ساخت تواشیح، نماهنگ‌ها، سرودها و کارهای هنری هستیم، اما به معنای واقعی کلمه تولیدات و محتواها با محوریت مهدویت به دست خیلی از مردم نرسیده و مطالعه نمی‌کنند.، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد صدا و سیما باید شرایطی را ایجاد کند که نه تنها نیمه شعبان و روزهای جمعه، بلکه هر روز ناخودآگاه مردم متوجه وجود امام باشند و جزو خصلت‌های مردم نهادینه شود. رسانه‌ها باید بسیج شوند تا مردم در طول شبانه‌روز حداقل یکبار در هر حالتی که هستند از ایشان یاد کنند. تولیدات رسانه برای بازه زمانی مشخص تعریف شود تا مردم به‌گونه‌ای تربیت شوند که در طول شبانه‌روز چندین روز از آن حضرت یاد کنند.