به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات شهرستان اراک روز شنبه مورخ 1400/7/24 ، نشست خبری ریاست محترم اداره تبلیغات شهرستان اراک حجت الاسلام و المسلمین اختری با خبرگزاری ایکنا برگزار شده و برنامه های این اداره در هفته وحدت در سطح شهرستان تشریح شد.

 

حجت السلام والمسلمین اختری در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام تاج گذاری دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام مهدی ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) ، و هچنین ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و همچنین هفته وحدت ، بیان فرمود یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت است که کاری اصولی و حساب شده است چرا که در آموزه های دینی توصیه زیادی به وحدت شده است.

 

ایشان ضمن اشاره به آیه شریفه (( واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا ))  بیان کردند که هر جا امت اسلامی از یکدیگر جدا شدند دشمن نفوذ کرد و به جامعه اسلامی ضربه زد.

 

در ادامه رئیس اداره تبلیغات شهرستان اراک برنامه های این اداره را در هفته وحدت را تشریح کردند و اولین برنامه را محتوا سازی نام بردند که با تکیه بر آیات و روایات با مضامین وحدت صورت میگیرد. این برنامه  با همکاری اداره کل تبلیغات استان و محتوای تولید شده به صورت فایل هایی در قالب powerpoint , word در اختیار جامعه هدف سازمان من جمله جامعه قرآنی و مبلغان دینی قرار خواهد گرفت.

 

اختری ضمن اشاره به تقارن هفته وحدت با 28 مهر ماه و روز ملی اراک به دومین برنامه اصلی اداره یعنی معرفی چهره ها و مشاهیر ملی مذهبی شهرستان اراک اشاره کرده و افزود باید اشخاصی همچون آیت الله اراکی (ره) و چهره های قرآنی این شهرستان بیشتر به مردم معرفی شوند و این تقارن باعث رغبت بیشتر ادارات دیگر در اجرای این مراسمات خواهد شد.

 

اجرای 5 کرسی تلاوت با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و دعوت از قاریان کشوری با کمک جامعه قرآنی شهر اراک با هدف قرائت آیات وحدت آفرین و همچنین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر سومین برنامه این اداره خواهد بود.

 

رئیس اداره تبلیغات چهارمین برنامه را مسابقه عصر همدلی نام برد.

که به صورت طرح سوال قرآنی از طرف کارشناسان قرآنی و پاسخ دادن مخاطبان با هدف شرکت کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد. 

این مسابقه که در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد و به 3 نفر برتر هدیه تعلق میگیرد

.

طراحی و ایجاد غرفه های فرهنگی، قرآنی تحت عنوان گذر مهربانی که بیانگر شخصیت مهربان پیامبر است، دقایقی با قرآن با هدف طرح سوال و پاسخ دادن از سوی شهروندان با هدف گذاری تلاوت 3000 تا 4000 صفحه از قرآن  و پامبر مهربانی با تمرکز بر کودکان و انجام برنامه هایی مثل شعرخوانی خردسالان و قرائت سوره های قرآن توسط کودکان و مسابقه نقاشی با اهدای جوایز ارزنده  پنجمین برنامه این هفته خواهد بود.

 

حجت الاسلام اختری از برگزاری جشن های این هفته در 5 مسجد از شهر به طور ویژه که توسط  سازمان انجام خواهند شد و همچنین برگزاری جلسه توجیهی با ائمه جماعات برای دادن محتوا و تعیین برنامه تبلیغی خبر داد.

 

هفتمین برنامه ویژه اداره دعوت از سخنرانان و کارشناسان متخصص از شهر های قم و تهارن و همچنین دعوت از مستبصرین تازه مسلمان شده با همکاری جامعه المصطفی خواهد بود .

 

همچنین ایشان از برگزاری جلسه با هیئات و توجیه مداحان نسبت به برگزاری جشن، ایستگاه های صلوتی، فضا سازی، آذین بندی و ... 

رئیس اداره تبلیغات شهرستان یکی از حسن های این شهر را پایه کار بودن هیئت ها در مراسمات و برنامه دار و برنامه محور بودن عنوان کرده و ضمن قدردانی از جوانان هیئتی گفتند به یاری خدا در شهر اراک داریم به سمت هیئت تراز انقلاب حرکت می کنیم .

 

اختری از برگزاری جشن های عمومی ( استیج ) و جشن های خیابانی خبرداده و عنوان کردند به دنبال این هستیم که 3 برنامه را در مرکز شهر ومکان های عمومی با برنامه های از قبیل تلاوت قرآن، شعر خوانی، مولودی خوانی، گروه سرود و تواشیح، تئاتر، با پیش بینی حضور 1500000 تا 2000000 نفر جمعیت خبر داد که این برنامه با همکاری سپاه ناحیه اراک و سازمان فرهنکی ورزشی شهرداری انجتم خواهد شد.

 

حجت السلام اختری به برگزاری مسابقه فوتبال هیئات شهرستان اشاره کرده و افزودند این مسابقات با شرکت یک تیم از هر هیئت انجام می پذیرد و در پایان به تیم های برگزیده جوایزی اعطا خواهد شد.

 

برنامه ویژه شعرای آیینی با پشتوانه تجربه ی انجام آن در ماه رمضان سال گذشته و برگزاری محفل شعر آئینی در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که 25 شاعر شرکت حضور یافته بودند و اشعار خود را قرائت کردند برنامه دیگر این اداره خواهد بود.

 

در پایان حجت السلام اختری ریاست اداره تبلیغات شهرستان اراک ضمن ابراز تشکر  از برگزاری این نشست  ، از خبرگزاری ایکنا برای حضور در این نشست تقدیر و تشکر نمودند.