رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرندیه در آیین تجلیل از ۱۵۰پیرغلام این شهرستان گفت: نهضت بزرگ عاشورا از مهترین وقایع تاریخ اسلام است که به حماسه ای جاویدان تبدیل شده است.



                                                

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام قربانی رییس اداره تبلیغات شهرستان زرندیه در آیین تجلیل از ۱۵۰ نفر از پیرغلامان حسینی گفت: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام، نهضت بزرگ عاشوراست که پس از گذشت هزار و ۴۴۳ سال، هنوز به‌عنوان حماسه‌ای جاوید مطرح است و چراغش همچنان روشن است.

حجت‌الاسلام قربانی در ادامه اضافه کرد: عظمت این حادثه به گونه ای است که پس از گذشت قرن ها، این حادثه عظیم هنوز هم به‌عنوان عنصر اصلی الهام دهنده قیام های آزادی‌خواهانه بشر در جای جای جهان مطرح است.

رییس اداره تبلیغات شهرستان زرندیه با اشاره به نقش پیرغلامان اهل‌بیت علیهم السلام در جذب جوانان در هیئات مذهبی تاکید کرد: پیرغلامان و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام با تاسی از مکتب امام حسین علیه السلام،درس اخلاق را به جوانان گوشزد می‌کنند که این بستر را هیئات مذهبی به شایستگی فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی علاوه بر بازگو کردن حادثه عظیم عاشورا برای همه ی مردم، شرایط را برای بیان مشکلات مردم و رفع آنها فراهم کردندو ایام محرم و صفر فرصت مغتمنی است در جهت رفع مشکلات مردم و کمک به افراد نیازمند که این شرایط را هیئات مذهبی به بهترین نحو مهیا می‌کنند.

یادآور می‌شوم در پایان این مراسم از ۱۵۰ نفر از پیرغلام اهل بیت علیهم السلام در شهرستان زرندیه قدردانی شد.