به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،محمد رضا لطیفی رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلیجان گفت:گردهمایی مداحان اهل بیت به همت اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان دلیجان در مسجد آل کساء با حضور مداح و پیرغلام اهل بیت حاج یدالله بهتاش برگزار شد.

در این مراسم استاد بهتاش در خصوص نحوه نوکری اهل بیت مطالبی را بیان داشت و در توصیه ای به جوانان به اهمیت موضوع هم نشینی اشاره کرد و گفت مداح اهل بیت باید شأن خود را حفظ کند و بداند در خانه چه بزرگوارانی نوکری می کند و در هر مجلسی حاضر نشود و با هر کسی هم نشین نگردد چه بسا این هم نشینی اثر منفی بر روی کار یک مداح داشته باشد.

ایشان در ادامه در پاسخ به سئوال چکار کنیم که عاقبت بخیر شویم اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام صلوات الله علیه داشت که فرموده:سه چیز انسان را عاقبت بخیر میکند اولین آنها خوردن مال حلال دوم همنشینی با علما و سوم اقامه نماز به جماعت می باشد.

این مداح پیشکسوت اظهار داشت برای یک مداح آگاهی و اطلاع از زندگی نامه و سخنان اهل بیت بسیار ضروری است و یک مداح باید حداقل یک دوره کوتاه از زندگی اهل بیت از پیامبر اکرم(ص) تا امام زمان(عج) را مطالعه نماید و با استفاده از سخنان اهل بیت مردم را موعظه نمایند.

ایشان در پایان سخنان خود گفت:مداح باید خدمتگزاری اهل بیت را نصب العین خود قرار دهد و هرگز بدنبال خودبرتر بینی نباشد و مداحان باید احترام متقابل را در سرلوحه کار خویش قرار دهند و به بیان خاطره ای از آقای آصفی پرداخت که گفته بود در یک مجلس حضور داشتم که مداح ان جلسه در حال مدیحه سرایی شعرش را فراموش کرد و من همانجا نذر صلوات گرفتم که ایشان شعرش را به یاد بیاورد و با خود گفتم ما همه خدمتگزار اهل بیت هستیم و باید خالصانه در این درگاه نوکری کنیم و برای موفقیت یکدیگر دعا کنیم. در ادامه حجت الاسلام ابوالقاسمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دلیجان از ادامه این جلسات به صورت ماهانه خبر دادند و از مداحان درخواست حضور پرشور در این جلسات را خواستار شدند.

گفتنی است این مراسم در روز یکشنبه نهم آبان ماه از نماز مغرب و عشاء در مسجد آل کساء دلیجان برگزار شد.