گسترش مخاطب قرآنی در طرح نور الثقلین

رئیس اداره امورقرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تقویت جلسات و محافل قرآن خانگی در «طرح نورالثقلین» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی حجت‌الاسلام جواد شیرین آبادی فراهانی رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح قرآنی، یک طرح تربیت‌محور است که با موضوع مساجد و خانه های قرآنی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مساجد، مؤسسات و خانه‌های قرآنی میزبان طرح تربیت قرآنی نورالثقلین خواهند بود، افزود: زیر ساخت های تشکیلاتی این طرح تا ۶ ماه آینده انجام خواهد شد و از رمضان۱۴۰۱ در استان مرکزی اجرایی خواهد شد. خانواده‌محور، خودجوش و مردم‌نهاد بودن از ویژگی های بارزطرح تربیت قرآنی نورالثقلین است تا برای تربیت قرآنی جامعه گام بلندی برداریم.

حجت‌الاسلام فراهانی تصریح کرد: تبیین و تشریح این طرح توسط کارشناسان خبره به صورت چهره به چهره، شناسایی موسسات و خانه‌های قرآن توانمند برای اجرای این طرح، برگزاری دوره‌های تربیت معلم برای اجرای طرح در منازل، مساجد و موسسات، جمع آوری و تولید محتوا برای اجرای دقیق طرح وهمچنین استفاده از تجربیات پیشکسوتان در جهت پیشبرد اهداف طرح، از اقدامات اداره امور قرآنی برای اجرای مطلوب این پروژه است.

رئیس اداره امورقرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تبیین اهمیت استناد و تمسک به تعالیم قرآنی در تمامی فعالیت‌های موجود در جامعه، اجرای طرح نورالثقلین را راهی مؤثر در تحقق این امر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در امر تربیت قرآنی باید با استفاده از آموزه‌های ناب قرآنی، به فعالیت‌های مشارکتی مردم در امر قرآن توسعه بخشید و سعی کنیم حرف‌های غنی، حرکت آفرین و انگیزه بخش قرآن و آموزه‌های نابی که زیربنای فکری و اعتقادی مردم را اصلاح کند، بی تکلف و روان ارائه کنیم.