مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه "۹ محله به عنوان پایگاه اجتماعی در اراک و ساوه تعیین و انتخاب شد" از فعالیت موضوع‌محور و مخاطب‌محور مبلغان در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی با حضور در خبرگزاری تسنیم استان مرکزی ضمن بازدید از این خبرگزاری اظهار داشت: جامعه طلاب و مبلغان استان مرکزی طبق برنامه در 2 حیطه متمرکز هستند، حیطه نخست تخصصی سازی امر تبلیغ است که 3 مرحله برای آن طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: مرحله اول مبانی نظری است که آموزش آن‌ها باتوجه به میزان تحصیلات مبلغان در حوزه علمیه بوده و بعد از یادگیری و مرور مباحث مبانی نظری در مرحله دوم مهارت‌های عمومی تبلیغ  شامل شش مهارت را کسب می‌کنند.

حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی اضافه کرد: مرحله سوم مبلغان مرحله ورود به یکی از گرایشات تخصصی تبلیغ یعنی مخاطب محور یا موضوع محور می‌شود که گرایش موضوع محور شامل مبلغ خانواده، مبلغ بانوان، مبلغ مهدویت، مبلغ کمپ‌های اعتیاد، مبلغ زندان‌ها و ندامتگا‌ه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزیتصریح کرد: مبلغان در گرایش مخاطب محور پس از اینکه مبلغین مبانی نظری را آموختند و مرحله آموزش عمومی را گذراندند، وارد حوزه‌های تخصصی می شوند و در گرایش مخاطب محور شامل مبلغ دانش آموزی، مبلغ دانشجویی، تربیت مبلغ خردسال به عنوان مهم ترین تربیت مبلغین می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این پروسه طراحی شده از مهرماه آغاز شده و در فضای تربیت مبلغ به ظرفیت بانوان طلبه و خصوصا دانش آموختگان نگاه ویژه ای شده است که پس از امر آموزش تبلیغ طبق یک سیستم یکپارچه مبلغان دسته بندی شوند و مشخص شود چه مناطقی به مبلغ نیاز دارد چند گروه تبلیغ تخصصی داریم که از دوباره کاری و هدر رفت اموال بیت المال جلوگیری کرده باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در سازمان تبلیغات برای بحث تبلیغ دینی و همچنین بحث امامان محله 2 طرح ویژه داریم که در کل استان و 110 محله روحانی مستقر کردیم و سازمان تبلیغات وظیفه پشتیبانی آموزشی و محتوایی و حداقل امکانات مالی را در نظر دارد؛ در کنار این ها چندین پایگاه اجتماعی داریم که یک سری از مناطق را با وزارت کشور و استانداری توافق کرده‌ایم.

حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی ادامه داد: در اراک و ساوه 9 محله را به عنوان پایگاه اجتماعی مشخص شده و سعی کردیم در این مناطق از نیروهای ویژه‌تری استفاده کنیم و خدمات فرهنگی بیشتری ارائه دهیم.

 در این بازدید حجت‌الاسلام محمد فراهانی، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز حضور داشت و توضیحاتی در رابطه با تعامل با اصحاب رسانه در حوزه ترویج امور دینی و مذهبی استان ارائه کرد.