حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: ۱۸۰۰ هییت در استان مرکزی به صورت مجازی و حقیقی فعالیت می‌کنند که در برگزاری برنامه های دهه محرم، اولویت اصلی حفظ سلامت مردم است.



                                                          

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با حضور در بخش خبری ساعت ۱۹ شبکه آفتاب گفت: با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط ویژه بیماری کرونا، ۱۸۰۰ هیات در سطح استان با آمادگی کامل و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، مراسم عزاداری را به صورت حقیقی و مجازی برگزار می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به رعایت ۸۶ درصدی پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری سال گذشته اشاره کرد و افزود: فضاسازی محیطی بسیار تاثیرگذار است از این رو تمهیدات لازم در برگزاری مراسم عزاداری در فضای حقیقی اندیشیده شده و با همکاری و همراهی نهادها و دستگاه های اجرایی، فضای باز پارک ها، مدارس و ورزشگاه ها در اختیار هیئات قرار گرفته است و امیدواریم که امسال نیز مانند سال گذشته شاهد رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی باشیم.

حجت‌الاسلام عباسی تاکید کرد: عزادارای محرم باید در کنار رعایت شیوه نامه ها باشد تا سلامت مردم هم کاملا حفظ شود، بنابراین گروه های نظارتی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هرشب از هیئات بازدید و هیئاتی که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند اخطار کتبی دریافت می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دسته‌روی عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی تنها در محلات خود، به صورت ایستا و یا حرکت کوتاه امکان پذیر است و در طول مراسم هم همه ی عزاداران باید با فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک به عزاداری بپردازند.

حجت‌الاسلام عباسی خاطر نشان کرد:به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نقاط مختلف استان،ایستگاه های سلامت برپا و اقلام بهداشتی برای عزاداران توزیع می‌شود.