امام جمعه شهر بوئنوس آیرس آرژانتین گفت: ۲۲بهمن روز احیاء شدن و ماندگاری دین اسلام در تاریخ جهان است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، شیخ عبدالکریم پاز امام جمعه شهر بوئنوس آیرس آرژانتین در دهه مبارک فجر در جمع بسیجیان پایگاه مسجد ولیعصر شهرمهاجران با بیان اینکه ۳۷ سال پیش از دین مسیحیت به دین مبین اسلام گرایش پیدا کرده است گفت: با پذیرش اسلام زندگی ام دچار تحول شد، در شرایطی که دنیا در جنگ قدرت و مادی گرایی روز به روز در حال ستیز و جدال است خیلی از پاسخ های خود و چیستی ها و چرایی را در دین اسلام پیدا کردم و با آشنایی با انقلاب اسلامی در ایران با مذهب شیعه آشنا شدم.

وی افزود: با شروع انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردها و برنامه‌های آن در جهان و فعالیت جوانان با انگیزه حال و هوای مکتب اسلام در آرژانتین تغیر کرده است.

امام جمعه شهر بوئنوس آیرس آرژانتین با اشاره به اینکه گرایش غیر مسلمان‌ها با دین اسلام به مانند یک جریان زنده در حال تکامل است، تصریح کرد: البته خیلی از بدخواهان و دشمنان اسلام تاکنون در تلاش برای سنگ‌اندازی درباره بودن اما این دین مبارک و الهی معجزه‌ای به شمار می رود که توانی در مقابل این خروش با عظمت نیست.

شیخ عبدالکریم پاز با بیان اینکه ۲۲بهمن روز احیاء دین اسلام در جهان است گفت: تبلیغ و ترویج دین اسلام در کشور آرژانتین به صورت قوی در حال انجام است و در چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای آشنایی و معرفی دین اسلام انجام شده است.

وی تاکید کرد: یقینا می توان دستاوردهای انقلاب با برکت اسلامی ایران را به‌عنوان یک الگو و فرهنگ دست نخورده و اصیل برای ملت های مشتاق معرفی کرد.

امام جمعه شهر بوئنوس آیرس آرژانتین بیان کرد: ظریفت جوانان با انگیزه و توانمند در ایران یک گنج ارزشمند است که وقتی ما به تاریخ جمهوری اسلامی نگاه می‌کنیم دفاع مقدس و حضور این جوانان یک صحنه بی نظیر برای همه ملت ها و کشورها رقم می زند.

شیخ عبدالکریم پاز گفت: یکی از علت های موفقیت و پیشبرد هدف های انقلاب اسلامی در ایران وجود ولی فقیه آگاه و مقتدر است چرا که با رهبری و درایت خود توانسته است در مراحل مختلف به‌ویژه آسیب ها و تهدیدات دشمنان همواره این کشتی با عظمت را به منزل مقصود خود برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید بیش از گذشته مد نظر دست اندرکاران جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که امروز ملت ها تشنه فرهنگ اصیل و سالم برای رسیدن به فطرت پاک خود هستند.