حجت‌الاسلام فراهانی از فعالیت مستمر ۷۹۲مبلغ در استان مرکزی خبر داد که در 12 شهرستان این استان علاوه برانجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، نشست‌های تخصصی نیز برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد فراهانی کارشناس ساماندهی مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل اظهارداشت: ۷۹۲ مبلغ در استان مرکزی فعالیت مستمر دارند که در ۱۲ شهرستان این استان علاوه بر انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این مبلغان نشست‌های تخصصی نیز برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام فراهانی افزود: در ۶ ماهه نخست سال، بیش از ۹۱ نشست تخصصی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و مبلغان با موضوعات مختلف از جمله «نقش زن در اسلام»، «رسالت طلبه در ایجاد تمدن اسلامی»، «اعتیاد»، «سواد رسانه‌ای»، «ازدواج»، «بصیرت افزایی» و... در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده است که کمیجان با ۵۱ نشست تخصصی بیشترین سهم از نشست‌های تخصصی را دارد.

کارشناس ساماندهی مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اذعان داشت: برقراری ارتباط با مخاطبان و تبلیغ در جهان کنونی یک علم بسیار پیشرفته و ضرورت جامعه انقلابی است لذا مبلّغان باید در مسیر دفاع از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناخت توطئه‌های فرهنگی ـ تبلیغی بیگانگان حرکت کرده و نسبت به برانگیختن احساس مسئولیت آحاد جامعه در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حساس باشند.

حجت‌الاسلام فراهانی با اشاره به برنامه‌های مبلغان در شش ماهه دوم سال تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته مقرر شد ۹۷ نشست تخصصی با موضوعات گوناگون از جمله «تبیین گام دوم»، «تحکیم خانواده»، «مدیریت مسجد»، «ارتقا سواد رسانه‌ای»، «آسیب‌های فضای مجازی» و... در جهت تحقق چشم انداز سازمان تبلیغات اسلامی در بستر اقدامات فرهنگی تبیلغی انجام شود.

کارشناس ساماندهی مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۳ گروه جهادی فعال در عرصه‌ های فرهنگی تبلیغی در شهرستان خمین و محلات خاطر نشان کرد: مشارکت و هم افزایی تمام نهادها در قالب «قرارگاه‌های محله محور» که محور آنها مساجد و ائمه جماعت هستند برای ادامه نهضت کمک مؤمنانه یک ضرورت است چراکه این هم‌افزایی از هرگونه موازی کاری جلوگیری می‌کند و به شکل دقیق و مؤثرتر می‌توان برای رفع مشکلات محلات و خانواده‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کرد.